Bukefalos 28 år!

Tights på killar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har redan beskrivit vad jag blir utsatt för när jag går ut och går iklädd träningskläder. Jag är helt övertygad om att pyttekläder som de du visade skulle innebära än mer catcalls, tutningar, blickar och äckel.

Jag betackar mig för dina spekulationer kring mina egna upplevelser. Du har ingen aning om hur det är att vara kvinna och det är plågsamt uppenbart i alla dina poster. Du vet heller ingenting om straffrätt eller juridik eftersom du tror att ofredande måste innebär "tafsande". Kan du inte försöka hålla dig till det du har koll på? Att gnälla över dina flickvänner aldrig velat ligga med dig eller att ingen vill dejta dig för du är så kort?

Det är skillnad på tutningar, blickar och ofredande....

Nej, jag vet inte hur det är att va kvinna. Då jag inte är en kvinna...
 
Bara ett tillägg där.
Varför skulle du bli ofredad om du sprang i såna kläder som eliten gör på tävling ?
Hur vet du det ? Mitt på blanka dan när du ute och springer ?
Du menar att en snubbe skulle springa efter dig och börja taffsa ? Du tror inte den sjuka snubben hade gjort det även om du haft mer kläder ?
Detta är så genomvidrigt i all sin dumhet. Hon beskriver att hon blir utsatt i MER kläder. Då frågar du varför hon inte har MINDRE.
 
Det är skillnad på tutningar, blickar och ofredande....
Jag skrev "och äckel". Jag vill inte bli catcallad eller att nån ska blotta sig för mig eller att nån ska försöka tafsa på mig. Jag vill inte bli ropad på och visslad på och tutad på.

Jag har förstått att det här är en intellektuell utmaning för dig men du får helt enkelt ta och ge dig. Du kan inte avgöra vad jag ska känna mig bekväm med, inte heller ha synpunkter på hur jag borde klä mig.
 
Jag får blickar av tjejer på gymmet och inte gör det mig nåt...
Ja, jag förstår att du blir väldigt glad över att få lite uppmärksamhet :). Men - du lever inte med rädsla för våldtäkt när du går hem från krogen. Du lever inte med rädsla när du sitter på bussen sent på kvällen, eller när taxichauffören helt plötsligt börjar bli obehaglig och pratar sex. Du har säkert inte suttit på tunnelbanan och upptäckt att en man sitter och tittar på dig och runkar. Du har säkert inte fått bilder på människors genitalier skickade till dig när du annonserar om lägenhet. Du har säkert inte fått parera kollegors tafsningar på firmafesterna eller upplevt hur någon går från trevlig och charmig till hotfull och obehaglig inom bara några sekunder.

Ibland får jag blickar och det är trevligt men det betyder inte att alla blickar är trevliga. När jag är ensam ute i spåret är det inte trevligt. Inte heller att bli utsatt för catcalls. Men det fattar ju inte du och du lyssnar ju inte heller, så what's the point.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 546
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 402
Senast: Squie
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: miumiu
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Äldre hund äter valpfoder
  • Arg och stressad katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp