Tights på killar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fruktansvärt fult. Finns ingen som kan bära upp det plagget. Ungefär som hockeyfrillan.
Men gillar man det så är det väl bara att använda och skitai vad andra tycker
 
Helt ärligt, efter ett antal år i en friidrottsförening, som är proppfull av löpare och andra arenaidrottare i tights, så har jag oerhört svårt att se något konstigt i tights på folk. Det spelar ingen roll vad det är för kön på personerna, inte heller kroppsform. Man använder det som känns bra på den tränande kroppen helt enkelt.

Som återkommande funktionär på t.ex Ironman är jag högst tveksam till om jag sett mer än en handfull deltagare där som haft något annat än tight dress på sig. (@Lena Furberg om vi bortser från någon enstaka ;) persons klädval - har du sett nån Ironmandeltagare i fladdershorts?)
Nix! Inga Ironman-män i fladdershorts vad jag kan minnas. Utan tri-suits, som används loppet igenom, dvs under våtdräkten på simningen, under cyklingen (har en liten pad, mindre än i vanliga cykeltights) och sen under löpningen. Kvinnor har en likadan. (Det finns tvådelade trisuits också.)
Zoot-Mens-Tri-Suit-Aloha-4__54616.1529298277.jpg
 
Det jag ffa tycker är töntigt är när en väljer bort funktion mot att använda nåt icke funktionellt för att alternativet är "töntigt" eller "gayigt" eller liknande kommentarer som jag genast drar parallellt med barnslighet och omognad.
Tex en pojkvän till mig som vägrade träna i tights eller annat lämpligt pga att han kunde uppfattas töntig, eller envisas med att gå långa skogspromenader med jeans o skjorta för allt annat var inte hans stil. Det är ju töntigt om nånting. Snacka om att blåsa upp sig själv och hur mkt omgivningen bryr sig. Min åsikt.
 
Jag anser att jag är skitful i tights... men jag har ju dem för att de är bättre att träna i. Jag tror inte jag är så sexig allmänt när jag är svettigt som f-n och röd i ansiktet men det igår ju litegrann i konceptet "träning" :D

Sedan har jag iofs alltid tights/träningskläder i färger jag tycker om för jag har ingen lust att ha kläder som jag blir anti bara jag ser dem... det är tufft nog att få ut sig själv att träna ändå ibland. Jag har bara sådana jag tycker är bekväma också, av samma skäl.
 
Tänker inte annorlunda om tights på killar än om tights på tjejer. Kan vara snyggt, kan vara fult, beroende på tights och människa. (Om jag nu måste skärskåda, oftast noterar jag bara att personen bär tights.)
Åh jag läste stjärtskåda :o.

Beroende på form kan tights vara en eyesore eller så kan jag inte låta bli att titta. Men det är ju jag det. Och det hindrar inte mig själv från att ha dem heller. Det ÄR praktiskt!
 
Alltså en attraktiv och vältränad man är snygg i allt. Titta bara på Tom Ellis i sin nya ”fit body” kampanj för serien Lucifer, pyjamas eller tights, allt blir nice 😬😁

Och förövrigt så är ju träningskläder inget man har på sig mer än när man tränar så det är väl egentligen hugget som stucket?

Men absolut, en person i snygga träningskläder är ju klart mer peppande än någon i stora ”lufsiga” kläder.

Och ang tjatet om ”paketet”, vem bryr sig? Jag kollar inte män eller kvinnor mellan benen mer för att dom har tights på sig?
Ni män är utformade på ett vis och vi kvinnor på ett, inte mer än så.
 
Måste man se snygg och sexig ut jämt? :confused:
Gud så jobbigt om man ska tänka på utseendet när man tränar, jobbar eller utför andra sysslor där funktion på kläder spelar roll.
Vem orkar ens bry sig om hur folk omkring sig ser ut i en träningslokal? Jag har fullt upp med mig själv om jag skulle råka träna :o
 
Men alltså, helt ärligt...
Vad är egentligen skillnaden mellan träningstights och ridbyxor? Har alla killar ridbyxor med gubbveck?

Materialet. Tyget i tights är oftas mycket tunnare än i andra byxor, vilket känns mera avklätt, på gott och ont. Tror att en del människor måste vänja sig lite med den känslan först :)
 
På något vis så brukar kläder bli snygga av att den som bär dem är bekväm i dem och dess utseende och att de passar för uppgiften.
Varför göra sådant väsen om det.
En fin tanke men nooo. Farsan i speedos. Behöver jag säga mer?

Däremot så är det lite fånigt att man ska behöva vara snygg och lagom sexig alltid. När man tränar kan man väl ändå få slippa det kravet tycker jag.
 
Äsch, jag brukar faktiskt vilja se bra ut även när jag tränar. Varför inte liksom? Om jag köper nya träningskläder så köper jag kläder som jag anser är både bekväma och snygga. Ser ingen motsats i det hela. Däremot fokuserar jag på vad jag anser är snyggt och inte vad andra anser är snyggt, gäller kläder både på gymmet och utanför.
 
En fin tanke men nooo. Farsan i speedos. Behöver jag säga mer?

Däremot så är det lite fånigt att man ska behöva vara snygg och lagom sexig alltid. När man tränar kan man väl ändå få slippa det kravet tycker jag.
Håller med dig. Grannen 70 år och med välbevarad kropp även om han har en liten mage envisas med att cykla runt byn i sina VITA speedos. Jag tycker mest det är kul och fnissar över hans ego. Att bedöma snyggheten finns liksom inte på kartan. Ungefär som att se någon i tights eller ridbyxor. Varför ska man fundera på det? Det är ju funktion det handlar om.
 
Varken snyggt eller fult, det är ett träningsplagg. Har nog inte ens reflekterat över hur det ser ut på andra under träning. När jag själv har varit ute och sprungit och någon annan flåsar förbi så är enda tanken typ "Fan vad mycket snabbare/bättre kondition den personen har, undrar hur länge till det ska ta för mig att hålla samma tempo".
Själv är jag ändå lite obekväm i tights och bär shorts över.
 
Det är ju rätt vanligt att män häromkring använder såna att springa i. Ser inget konstigt med det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 940
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 871
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp