Tillverka smycken

Tänkte du inte på att byta jobb för ett tag sedan?
Din nya karriär måste ju vara att sälja smycken, borde gå åt som smör då dom är så snygga😍
Oj, tack snälla 😍 hade jag kunnat tjäna lika mycket pengar på att sy och sälja smycken som jag gör på mitt vanliga jobb hade jag bytt pronto 😂

Jag trivs tyvärr inte med min nya (så kallade) chef men jobbet i sig är för välbetalt för att jag i dagsläget ska kunna kasta mig ut och sälja smycken istället 😅
 
Oj, tack snälla 😍 hade jag kunnat tjäna lika mycket pengar på att sy och sälja smycken som jag gör på mitt vanliga jobb hade jag bytt pronto 😂

Jag trivs tyvärr inte med min nya (så kallade) chef men jobbet i sig är för välbetalt för att jag i dagsläget ska kunna kasta mig ut och sälja smycken istället 😅
Förstår. Alltid lite läbbigt att kasta sig ut i det okända. Tar ju även sin tid att bygga upp sitt namn och kundkrets.
 
Förstår. Alltid lite läbbigt att kasta sig ut i det okända. Tar ju även sin tid att bygga upp sitt namn och kundkrets.
Ja verkligen, dessutom är det en bransch med extrem konkurrens. Min tanke är alltid att skapa något som inte ser ut som allt annat handgjort man ser på typ Instagram men i och med att jag samtidigt lägger så många timmar på att sy något speciellt så blir det också svårt att få vettigt betalt för samma timmar, plus material.

Tack vare mitt vanliga jobb har jag råd att bygga upp mitt pärlförråd i alla fall 😅
 
Fick till det här ganska okej ändå 😅

IMG_20220624_141237_419.jpg
 
Det här är garanterat min favorit hittills. Det är verkligen fantastiskt snyggt!!
Åh, tack så jättemycket! 😍 Jag älskar stenarna! De passar så himla bra ihop med guldramar eftersom de har stänk av guld i sig. Det som var besvärligt här var att stenarna var rätt olika i storleken och jag var tvungen att sy så att det inte skulle märkas alltför mycket 😅
 
Det här är mitt nya projekt. Det sys i en av mina favoritkombinationer när det gäller färg: mattguld, safirblå och genomskinlig vit (pärlor av bergskristall).

Det besvärliga är att få allt att ligga bra mot halsen, det måste vara styvt så att det inte glappar men samtidigt tillräckligt flexibelt så att man får till alla rundningar 😅

IMG_20220626_085203.jpg
 
Har inte legat på latsidan 😂

Alltså WOW... Du borde ju ändå tänka på att sälja ? Det du inte vill ha själv är ju bara att lägga ut med ett pris (lägg dej högt) köper ingen så gör de inte det MEN OM du säljer får du ju ändå tillbaka lite med tanke på vad du äändå lägger ut...
Kan nog tro du skulle sälja mer än du tror just för att alla vet att dessa inte är dussinsaker...
 
Alltså WOW... Du borde ju ändå tänka på att sälja ? Det du inte vill ha själv är ju bara att lägga ut med ett pris (lägg dej högt) köper ingen så gör de inte det MEN OM du säljer får du ju ändå tillbaka lite med tanke på vad du äändå lägger ut...
Kan nog tro du skulle sälja mer än du tror just för att alla vet att dessa inte är dussinsaker...
Tack! 😃 Jag tänker nog att jag först får sy några halsband till innan jag ger mig ut på marknaden. Dels vill jag testa så att alla halsband håller över tid (att inte tråden börjar slacka, att pärlorna håller sin färg och liknande) och dels spelar pengarna jag lägger på pärlor ingen roll.
Jag tycker att det är kul, jag är inte beroende av att få något sålt utan ser det bara som ett rent nöje så jag fokuserar hellre på att få till mitt hobbyrum här hemma och att bli bättre på att göra halsband som ligger bra mot huden och är bekväma att bära 😅 Jag har burit så många halsband som inte har en bra passform i sig, som är tunga och otympliga och som inte formar sig efter halsen så funktion jobbar jag rätt mycket med.
 
Såg att jag uttryckte mig lite luddigt i förra inlägget 😅


Det jag menar med passform är att jag försöker sy så att halsbandet bara kan forma sig åt ett håll, åtminstone när jag syr runda modeller så att det behåller rundningen runt halsen. Halsbandet nedan går till exempel inte att böja åt andra hållet eftersom det är sytt så att ändarna på varsin sida om låset hela tiden böjs mot varandra. På så sätt kommer det alltid att ligga snyggt runt halsen och inte hänga ner även om man inte har en tröjkrage eller liknande som hjälper till att stadga upp. Får man till rundningen funkar det också med lite tyngre smycken eftersom själva formen avlastar, det blir inte lika mycket punkttryck mot nacken.
Sånt försöker jag hela tiden ha i åtanke så att alla smycken jag gör är bekväma att bära.



IMG_20220620_201335_051.jpg
 
Fick hem... ehh.. några påsar till 😅😂
Och självklart fick jag hjälp att inspektera leveransen!
(JA, det är många påsar men jag tröttnade på att försöka beställa enstaka färger efter vad jag tror kommer att passa. Hopplöst! Bättre att skaffa ett rejält lager och kunna prova ut pärlnyanserna på plats så att det blir en klockren matchning med det man ska sy.)

Beställde även ett gäng förvaringsboxar som ni ser i övre kant. Tur att jag bor ensam i en fyra och kan avsätta ett stort rum bara för det här 😂

IMG_20220707_161041_824.jpg
 
Det här blir lite annorlunda mot vad jag normalt syr, i vanliga fall använder jag helst guld eller silver som basfärg. Jag har dock haft det här halsbandet i huvudet så länge och det går inte att göra utan att ösa på med grönt 😅

Jag ska lägga till fler fjärilar och sy några vändor till. Förhoppningsvis hinner jag göra klart det innan sommaren är slut 😂

IMG_20220716_190750_792.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp