Tillverka smycken

Älskar hur du bara går all in i det du gör @Zinfernia 😍
Åh tack 😍 jag är (dessvärre 😆) sån i allt jag tycker är kul eller där jag har en helt bisarr och totalt orimlig tro på mig själv.

"Äh, jag hoppar av gymnasiet, jag är så grym att jag kommer att klara mig ändå!"

"Hmmm, tråkig sommar som ligger framför och jag har ingenting att göra. Nu vet jag! Jag köper en häst!"
En vecka senare: "Gud vilken söt häst jag köpte. Nu ska jag bara börja rida igen efter 8 års uppehåll!"
Två år senare:
"Vore kul med en till häst! Jag köper en till!"
En månad efter det:
"Hmm, nu har jag förvisso precis fått hem min nya häst men den där saluhästen ser ju också så fin ut! *klick*"

"Kul med ny lägenhet, undrar vad jag ska göra med de två extra sovrummen. Äh, det ena kan jag ju fylla med pärlor för det är kul för stunden! Jag beställer några kilo!"

"Nu har jag bokat en avkopplande resa för mig själv, ska bli så roligt att spatsera runt och besöka några museer och bara koppla av!"
Också jag:
"Flämt!! Om jag rusar allt vad jag har kanske jag hinner till Nordiska Museet innan de stänger! Phu, 5 museum avklarade på en dag, 6 kvar att besöka imorgon!"

Jag är verkligen en totalt hopplös människa 😂😂
 
Jag var såå tveksam till det här halsbandet från början men nu tror jag ändå att jag börjar gilla formen och färgerna 😅 ska sy några sektioner till så får vi se!

(Och rätt ironiskt att det ser ut som små änglafigurer, jag som avskyr alla lyckoänglar som visas som handgjorda smycken 😂)

IMG_20220421_181118.jpg
 
Fick ett mail från ett amerikanskt pärlföretag som frågade om de fick använda min bild på sin hemsida och i gengäld ge mig en leverans med diverse pärlor. Jag tackade nej 😅 Kände spontant att det hade varit lite weird om de hade använt bilden som någon sorts inspiration/reklam eftersom inget av materialet kommer från deras butik, jag har aldrig handlat där och lär aldrig göra det heller och jag dessutom inte behöver mer material nu efter alla enorma inköp 😂
 
Åh tack 😍 jag är (dessvärre 😆) sån i allt jag tycker är kul eller där jag har en helt bisarr och totalt orimlig tro på mig själv.

"Äh, jag hoppar av gymnasiet, jag är så grym att jag kommer att klara mig ändå!"

"Hmmm, tråkig sommar som ligger framför och jag har ingenting att göra. Nu vet jag! Jag köper en häst!"
En vecka senare: "Gud vilken söt häst jag köpte. Nu ska jag bara börja rida igen efter 8 års uppehåll!"
Två år senare:
"Vore kul med en till häst! Jag köper en till!"
En månad efter det:
"Hmm, nu har jag förvisso precis fått hem min nya häst men den där saluhästen ser ju också så fin ut! *klick*"

"Kul med ny lägenhet, undrar vad jag ska göra med de två extra sovrummen. Äh, det ena kan jag ju fylla med pärlor för det är kul för stunden! Jag beställer några kilo!"

"Nu har jag bokat en avkopplande resa för mig själv, ska bli så roligt att spatsera runt och besöka några museer och bara koppla av!"
Också jag:
"Flämt!! Om jag rusar allt vad jag har kanske jag hinner till Nordiska Museet innan de stänger! Phu, 5 museum avklarade på en dag, 6 kvar att besöka imorgon!"

Jag är verkligen en totalt hopplös människa 😂😂

Valdigt off topic, men, vill du bli min livscoach?
Undrar ocksa vad du jobbar med, och vad for energijuice du dricker for att orka med alla hobbys?
 
Valdigt off topic, men, vill du bli min livscoach?
Undrar ocksa vad du jobbar med, och vad for energijuice du dricker for att orka med alla hobbys?
Inga problem, var beredd bara på att det antingen går jättebra eller helt åt helskotta! 😆 Det har gått bra några gånger för mig men minst lika många gånger har det gått käpprätt åt skogen 🤣
Jag jobbar som projektledare i byggbranschen och sitter mestadels på kontoret så jag gör inte av med så mycket energi under arbetsdagen. Då orkar man vara produktiv efteråt istället!
 
Hur går det för er? @Millicent Har du något kul på G?
Hade jag inte varit en sådan überklant och tappat min jobbtelefon så att den gick sönder hade jag kunnat lägga upp bilder på ett nytt halsband jag sytt under de senaste dagarna. Men tyvärr, ingen telefon = ingen kamera for the moment 😅
 
Här har jag dessutom fått tänka till med låset. Alla stenar är sydda med fiskelina, flera gånger om, vilket gör att det nästan är omöjligt att dra sönder det.

Jag har därför satt in extra splitringar vid låsningen som kommer att dra isär sig om man skulle råka fastna eller liknande. Låset är ett hjärtformat magnetlås som också är väldigt starkt så för säkerhets skull la jag in extra ringar.

IMG_20220616_201131.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp