Tillverka smycken

Så här ligger jag till nu 😊 har varken sytt klart kedjan eller bestämt utformningen men det här är åtminstone en idé om hur det kan komma att se ut.

IMG_20210826_201952.jpg
 
Jag gick en silversmideskurs på 5 timmar och som vanligt överskattade jag min förmåga att göra saker jag inte har en aning om hur man gör!

Hade på tok för svåra designer jag ville göra och misslyckades med en hel del, men det var väldigt kul ändå. Jag kom iallafall därifrån med denna:
20211113_022552.jpg


Jag gillar den fast jag råkade smälta designen :rofl: En annan ring smälte jag helt vid lödningen så det gick ju bättre med denna åtminstone.

Tyckte det var jättekul och hoppas på att kunna gå en kurs till snart, då kommer jag smälta grejer med flit för att jag tyckte det blev så organiskt och speciellt - med tungan rätt i mun så förstör jag kanske inte hela ringen då, men vi får se!
 
Jag gick en silversmideskurs på 5 timmar och som vanligt överskattade jag min förmåga att göra saker jag inte har en aning om hur man gör!

Hade på tok för svåra designer jag ville göra och misslyckades med en hel del, men det var väldigt kul ändå. Jag kom iallafall därifrån med denna:
Visa bifogad fil 79460

Jag gillar den fast jag råkade smälta designen :rofl: En annan ring smälte jag helt vid lödningen så det gick ju bättre med denna åtminstone.

Tyckte det var jättekul och hoppas på att kunna gå en kurs till snart, då kommer jag smälta grejer med flit för att jag tyckte det blev så organiskt och speciellt - med tungan rätt i mun så förstör jag kanske inte hela ringen då, men vi får se!
Åh vad kul att du väckte upp den här tråden!

Och alltså, vilken urcool hand! 😍 Jag tycker att helheten är så himla ball med ringen (❤️), tatueringarba och naglarna!
 
Åh vad kul att du väckte upp den här tråden!

Och alltså, vilken urcool hand! 😍 Jag tycker att helheten är så himla ball med ringen (❤️), tatueringarba och naglarna!
Nämen tack så mycket! :love: Tatueringarna är av henna, så de har jag gjort själv de med, är för ombytlig för permanenta saker så det är skönt att det går att få bort när jag vill byta! :D
 
Jag hade en idé om att limma knappar på öronstickor, men de fäster ju inte :arghh: Använt tvåkomponentslim, nåt annat superlim som maken har när han bygger modeller, limpistol.. Det sitter ett litet tag, sen lossnar knappen. Ytterst frustrerande.
Och jag som har massor med stickor! Vill kunna limma fast små figurer också, men hur ska jag få dem att fastna ordentligt?
 
Hur går det för er?

Jag har börjat lite smått igen efter en hektisk höst där jag knappt hann andas 😅
Ber till högre makter att jag inte behöver sy om det här (kommande) halsbandet ännu en gång. Jag syr det helt utan mönster så för att passformen ska bli bra har jag fått göra om alltihop flera gånger om redan och testa mig fram.

Kör med matt guld, halvt genomskinliga glaspärlor och gröna stenar.

IMG_20220206_104830.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp