Tips inför nyår!

Här är det igång för fullt, det smäller oavbrutet. Omöjligt att få hunden att kissa när det som mest är tyst i några sekunder :( inne är hon iallafall lugn och vid gott mod, men jag önskar att de skulle kunna sluta skjuta i några minuter så vi kunde få in en kvällskiss. Det blir till att hålla öronen öppna och se om det blir någon paus i smällandet, men just nu ser det mörkt ut :down:
 
Det smäller i princip konstant här också. Det hjälper inte mycket att bo i en liten by om läget är så att man hör smällarna från ställen som ligger nästan en mil bort.

Men DAP-halsband och fetvadd i lurarna verkar vara en vinnande kombination! Några småboff har det blivit när det låtit som värst men inte värre än att gott tugg eller kel med matte är mer intressant. Ingen stress att tala om. :up:
 
Men vad tusan - smällare med just smäll som enda/största effekt ska vara förbjudna ju ???

Bauhaus kommer förbi det förbudet eftersom de där smällarna åker upp i luften och smäller där, dvs, de kan säga till polisen att det egentligen är fyrverkerier som smäller lite extra bara...
 
Hittills är min rädda hund ganska orädd, det smällde precis ganska nära och då väcktes min andra (helt skottsäkra) galning och började skällaO_o Hon drömde väl nån mardröm, så direkt när hon vaknade fattade hon att det nog inte var nån fara och somnade igen. Den rädda somnade igen ganska fort.
Så jag höjde tv:n lite till, jag som hatar när det är högt:mad:
 
Herregud någon drog av något som lät som en kvartersbomb nyss, fönstrena skallrade. Hua hoppas min bil överlever. Nåväl flatten snarkar än :love:
 
Herregud någon drog av något som lät som en kvartersbomb nyss, fönstrena skallrade. Hua hoppas min bil överlever. Nåväl flatten snarkar än :love:

Jag tror det där måste vara de som @Red_Chili nämnde, det har gått av några rejäla dundersmällar här också. Sådana så inte bara ens egna fönster skakar, utan man kan höra grannarnas fönster skallra till.

Genialisk uppfinning. :cautious:
 
Uno ligger och sover och Hiiri ligger och gnager på ett ben, var ute och kvällsrastade dem för en kvart sedan. Smäller för fullt här, som tur är verkar min nya även hon vara totalt obrydd. Men köpte det smaskigaste stora benet för att hålla henne upptagen hela kvällen och inte klättra på väggarna av energi, vågar trots att de inte bryr sig gå ut på någon längre promenad här på kvällen, folk är ju inte kloka med dessa smällare och raketer :banghead: :nailbiting:
 
Jag sitter och funderar på vad som verkligen krävs för att det ska förbjudas, alltså att det inte ska vara tillåtet för privatpersoner att köpa/skjuta raketer öht. Jag menar, om tex kommunen ska ha fyrverkeri måste de ha utbildade personer som fixar allt, men fulla Svensson kan skjuta bort hur många tusenlappar han vill på nyår :confused:

Vilka partier har uttalat sig i frågan?
 
Hos oss reagerar hundarna på dom värsta smällarna med vaktskall, men överlag har det varit en ganska lugn kväll so far! När tolvslaget närmar sig ska det bjudas på grisfötter, hoppas det ska hålla dem sysselsatta.
 
Rover sover gott framför brasan men Bentley ville absolut ha en kvällspromenad, så vi gick ett varv runt byn trots att jag var lite nojig över att det skulle braka loss något precis över huvudet på oss. Trots att han är helt skottfast vet man aldrig vad som skulle hända då, han är så förarvek att han skulle kunna få för sig något om jag hoppade till. Nåväl, allt gick bra och han reagerade inte alls på att det lät men jag är verkligen fascinerad - under den halvtimme vi var ute så smällde det någonstans ifrån hela tiden! Vad hände med att vänta till tolvslaget? Jag lider med de som har riktigt rädda hundar, det måste vara ett helvete när det låter nästan tolv timmar i sträck även här på en mindre ort.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 302
Senast: skiesabove
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 172
Senast: Tuggben
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 345
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Nu är det äntligen dags för mig att ta hem en valp men jag behöver få hjälp med lite funderingar kring hur jag smidigast introducerar...
Svar
11
· Visningar
5 536
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp