Bukefalos 28 år!

Tips på present att ge till vän sjuk i ME

Hagens_Zorba

Trådstartare
Min vän blir allt sämre och vi har inte setts på ca ett år för att hon inte orkar.
Skulle vilja göra något fin presentkorg till henne som kan muntra upp henne, och ställa utanför hennes dörr.
Tänker att det kan vara både fina saker, ätbara saker, mat/lite mer förbrukningsvaror (henne ekonomi är väldigt ansträngd).
Har ni några tips? :)
 
Hva med et gavekort/gaveabonnement hos f.eks Storytel kunne vært noe? Når hun ikke så mye kan lydbøker være et substitutt for bøker og tv. Ferdige hjemmelagede middager som bare er til å varme opp? En lettstelt blomst?
Uansett fint gjort av deg, hun trenger en oppmuntring ☺️
 
En korg med delikatesser? Ostar, parmaskinka eller liknande, kex, marmelad, choklad och annat sånt gott som känns lite lyxigt och som man inte unnar sig själv om man har dålig ekonomi.

Om hon älskar sushi hade ju det varit perfekt!! Det hade jag tyckt var fantastiskt att få levererad till dörren av en vän om jag var sjuk och hade dålig ekonomi.
 
Min vän blir allt sämre och vi har inte setts på ca ett år för att hon inte orkar.
Skulle vilja göra något fin presentkorg till henne som kan muntra upp henne, och ställa utanför hennes dörr.
Tänker att det kan vara både fina saker, ätbara saker, mat/lite mer förbrukningsvaror (henne ekonomi är väldigt ansträngd).
Har ni några tips? :)
En sats hembakta kanelbullar i också kanske :)

Förbrukningsvaror, olja brukar vara dyrt men är fint att få, marmelad räcker länge, oliver om man gillar, mandlar, någon sådan där fin mysli gillar vissa, chokladkaka såklart. Sådan där extra dyr god äggpasta som är platt i knyten.

Tänker saker som räcker längre än att man äter upp dem på en vecka kanske så ger de guldkant länge. (kanelbullar kan man ju tina en nu och då i veckor) Ett fint bageribakt bröd kanske (jobbigt att skära ev)
 
Senast ändrad:
Såhär års hade jag absolut lagt i ett påskägg, antingen med lite lyxigare choklad, eller om hon har något favoritgodis.
Småkakor (typ kolasnitt) eller bullar
Någon lyxpasta som någon var inne på tycker jag var en bra idé.
Pesto och parmesanost (till bla pastan)
Ostar, kex och marmelad
Salami
Parmaskinka

Inom kategorin inte mat:
Duschtvål, lotion eller annan hudvård från tex Bodyshop eller liknande ställen.
Någon tidning (tänker att bok kanske är jobbigt att hålla fokus på, lättare med kortare reportage?)
 
Absolut lite mysiga saker som nämnts men om jag som givare haft möjlighet, ork osv hade jag nog lagt i ett litet kort eller liknande med erbjudandet om att höra av sig om hon behöver hjälp med t.ex matlådor att värma osv.
 
@Hagens_Zorba du har fått jättemånga bra förslag i tråden. Tycker absolut att finare delikatesser är superbra. Om du vill lägga i något utöver det så säljer såna företag som kör hem livsmedel presentkort som t.ex. MatHem. Tänker att det både kan vara ekonomiskt stöd och också bra med praktisk hjälp om hon är sjuk och har dåligt med ork. Kolla bara så det du väljer kör ut till hennes adress isåfall.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 181
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 360
Senast: Whoever
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 368
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 844
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp