Tips till näbbkläder - normala?

Ishtar

Trådstartare
Jag ska gifta mig nästa år! :love:

Vi kommer ha tre näbbar, våra två barn och min brosdotter.
Pojkarna kommer vara 7 år och 1,5 år, flickan drygt 2 år.
Ingen av oss vill klä upp barnen i klänning eller barnkostym, vi vill att de har bekväma lekvänliga kläder på sig. Men det vore ju roligt ifall de ändå matchade lite med varandra.

Min sambo är hårdrockare och jag lite åt det hållet också.
Brorsan och hans tjej är punkare och övertygade feminister och brukar inte ha klänning på sin dotter.

Jag har funderat lite på om man kanske färgmatchar med t.ex. svart/vitt.
Då kan ju 7-åringen ha på sig nya snygga svarta jeans, svart skjorta och om han vill en vit slips. Men det vill han nog inte så då kanske man hittar en svart-vit randig skjorta eller nåt. Och småbarnen kan ha sköna men snygga svart-vita mjuka kläder. Svart-vitt känner jag är neutralt, de kan ha kläderna igen, men det blir ändå mer uppklätt än vanligt färgglatt som barn brukar ha till vardags. Idag hade Valle på sig svart-vit randiga tunna ganska smala brallor och en svart t-shirt med vitt tryck och han var ju bara så snygg lillpojken!

Har ni sett några snygga plagg, köper gärna nu tidigt så vi kan sprida ut kostnaderna, eller har tips till mig? :)
 
Sv: Tips till näbbkläder - normala?

Å jag har letat näbbkläder till Elina, jag skall ju gifta mig 1 augusti :love:. Fast jag har kanske tittat på klänningar då ... men just att de skall vara lekvänliga känns ju viktigt. Jag tror jag kommer ha minst ett ombyte också ;) (Hon kommer vara 16 månader).

Jag tycker dina tankar låter jättebra generellt, och håll ögat öppet för kring högtider kan det finnas fina kläder på de vanliga kedjorna också (innan nyår fanns det ju fina nyårsoutfits till exempel).


Grattis till bröllopet!
 
Sv: Tips till näbbkläder - normala?

Fanns mycket fint där! Jag är tokig i randigt, både till mig och min bebis och där hade dom mkt fina randiga kläder...och mkt på rea också... :)
 
Sv: Tips till näbbkläder - normala?

Hallå där, morsan till näbbtjejen lägger sig i! :)

Ja du vad ska vi hitta på? Det känns kanske som en god idé att välja kläder åt oss tärnor först och sen matcha barnen utefter vad vi har på oss. Enklare än tvärtom, jag menar barnens kläder kanske vi kan sy upp så de matchar oss?
 
Sv: Tips till näbbkläder - normala?

Vi pratade om det senast igår faktiskt! Men har inte blivit så mycket klokare än. :D Då sa jag också det att man kan matcha med tärnornas klänningar, och då är det ju såklart smidigast att fixa tärn före näbb!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 055
Senast: Voeux
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 426
Senast: Tjôta
·
Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 100
Senast: Vogue
·
Hemmet Vi har nyligen köpt ett hus och det ska bytas tapeter i alla rum men jag hittar inte en enda som är snygg, eller så är jag för kräsen...
2
Svar
20
· Visningar
4 943
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp