Titta i gamla journaler?

Sv: Titta i gamla journaler?

MEN en klinikbesiktning är mer värt pengarna!

På klinik finns alla hjälpmedel veterinären behöver för att göra en bra besiktning.Ska de kolla tänderna behöver hästen ofta lugnande och munstege och veterinären behöver tillgång till sköljvatten (ta bortfoderrester) och bra ljus för att kunna se.Vid rörelsekontroll behövs hårt/mjukt underlag.Vill man ha röntgat finns röntgen på plats.Osv osv.

Jag kan inte förstå att man gör en gårdbesiktning överhuvudtaget om man har någotsånär nära till en klimik!

Absolut! Har alltid klinikbesiktigat mina saluhästar, bodde "bara" 7 mil från Skara. Stora fördelar tycker jag, förutom tillgång till röntgen och UL så har de lokaler anpassade för tandkontroll (har dock inte varit med om att hästarna getts lugnande inför det), ögonlysning (helmörk lokal), rörelsekontroll m.m... Skulle alla gånger ta klinikbesiktning om jag fick välja.
 
Sv: Titta i gamla journaler?

*KL*

Hur går det till vid själva köpet? Alltså, måste man beställa ett kontrakt, alltså ett köpekontrakt, eller kan man skriva eget?

Är det sedan bara att båda parter skriver på kontraktet och vips så är det klart?

När man ska byta ägare på travsport.se, måste man då ha nån skriftlig underskrift från den nuvarande personen då?
 
Sv: Titta i gamla journaler?

Detta vet jag eftersom jag undrade samma ska som du när jag hade köpt min häst.. Det är så att när du köper hästen så måste du fråga ägaren om du kan så se hästens jornaler och dom måset ge dig en fullmakt kan man säga. Och varje ägare har sina jornaler på hästen. Alltså så följer inte jornalerna med hästen när den byter ägare utan dom stannar hos som tidigare ägarna.
Det är dåligt tycker jag att dom inte medföljer. :( Allt hade varit så mycket lättare då. :)

Men om du ska köpa en häst så be att få se hästens alla papper och vill dom inte vissa tillexempel hästens jornaler så bör du tänka till.;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 213
Senast: Nevermind
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 119
Senast: Skjøldur
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 892
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp