Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat sojafria dumplings som jag tänkte testa. Hur många äter man egentligen om man är två personer? De säljs i tiopack och det verkar vara knappt 200 g i en förpackning. Räcker det med en förpackning eller ska jag köpa två?

Vad är gott - och baljväxtfritt - att servera till? Någon kålsallad?

Tipsar också om broccoli, eller pak Choi! :d
 
Ostfralla, lussekatt (utan saffran och russin, med kardemumma), pepparkakor och kolor på jobbet, två mikrovärmda pannkakor och hallonsylt till lunch, Thai basil sauce with jasmine rice och en Snickers efter jobbet.
 
Fullständigt utmattad efter extremt emotionellt krävande arbetsdag igår. Har köpt lussekatter att äta till middag. Och fick plötsligt en synnerligen välbehövlig jobbrelaterade bekräftelse, som var superbra men som gör mina stackars emotioner ännu mer överanvända. Jag drar till stallet. Äter lussekatter vid hemkomsten.

Till lunch: vegan husmanskost med SONEN. Vegköttbullar, sås, potatismos, rårörda lingon och pressgurka. Inte dumt alls, och det la sig lugnande på de ovan nämnda tärda emotionerna.
 
Frukost: det vanliga. Lunch: detsamma. Lussat för våra bosniska kolleger på morgonen. Igår blev det en riktigt bra köttbit till middag. Serverad med shopska sallad. Ikväll är jag nöjd med vad som helst till middag. Det visar sig att vad jag och kollegerna än käkar till middag så sköljer vi ner den med Sarajevsko. Då spelar det ingen roll om det är cevapi eller biff.
 
NU vill jag ha medkänsla.
Har lyckats kravla mig fram till datorn efter tre dygns fullständigt kaos. Ett migränanfall i tre dygn, varav jag kräkts varje halvtimme under 18 timmar. :crazy: Har fått i mig två koppar te, en rostad brödskiva och en banan nu. Hoppas att det får stanna. Drickyoghurten jag försökte med förra gången tog hissen upp igen. :(

Nu har huvudvärken givit med sig i alla fall, man får vara tacksam. Är bara yr, totalt orkeslös och väldigt ynklig. Försöker tänka positivt - på hur mycket av julens godsaker de tre kilo jag har gått ner kan omsättas i. Men inte ens det lyckas pigga upp mig just nu.
 
NU vill jag ha medkänsla.
Har lyckats kravla mig fram till datorn efter tre dygns fullständigt kaos. Ett migränanfall i tre dygn, varav jag kräkts varje halvtimme under 18 timmar. :crazy: Har fått i mig två koppar te, en rostad brödskiva och en banan nu. Hoppas att det får stanna. Drickyoghurten jag försökte med förra gången tog hissen upp igen. :(

Nu har huvudvärken givit med sig i alla fall, man får vara tacksam. Är bara yr, totalt orkeslös och väldigt ynklig. Försöker tänka positivt - på hur mycket av julens godsaker de tre kilo jag har gått ner kan omsättas i. Men inte ens det lyckas pigga upp mig just nu.
Stackars dig! Du blir ju sjuk ideligen!
 
NU vill jag ha medkänsla.
Har lyckats kravla mig fram till datorn efter tre dygns fullständigt kaos. Ett migränanfall i tre dygn, varav jag kräkts varje halvtimme under 18 timmar. :crazy: Har fått i mig två koppar te, en rostad brödskiva och en banan nu. Hoppas att det får stanna. Drickyoghurten jag försökte med förra gången tog hissen upp igen. :(

Nu har huvudvärken givit med sig i alla fall, man får vara tacksam. Är bara yr, totalt orkeslös och väldigt ynklig. Försöker tänka positivt - på hur mycket av julens godsaker de tre kilo jag har gått ner kan omsättas i. Men inte ens det lyckas pigga upp mig just nu.

Lilla Gullis!!!!
 
NU vill jag ha medkänsla.
Har lyckats kravla mig fram till datorn efter tre dygns fullständigt kaos. Ett migränanfall i tre dygn, varav jag kräkts varje halvtimme under 18 timmar. :crazy: Har fått i mig två koppar te, en rostad brödskiva och en banan nu. Hoppas att det får stanna. Drickyoghurten jag försökte med förra gången tog hissen upp igen. :(

Nu har huvudvärken givit med sig i alla fall, man får vara tacksam. Är bara yr, totalt orkeslös och väldigt ynklig. Försöker tänka positivt - på hur mycket av julens godsaker de tre kilo jag har gått ner kan omsättas i. Men inte ens det lyckas pigga upp mig just nu.

Men herregud din stackare! :heart Hoppas verkligen du piggnar på snabbt :heartheart

Edit: En styrkekjamizz också kanske?
 
Ikväll hade jag besök och bjöd på potatis, oliver, tomat, paprika och zucchini som fått stå länge i ugn. Till det köttfärsbiffar kryddade med vitlök, timjan, rosmarin och salvia, stekta i olivolja. Samt en tzatziki. Gästen blev glad eftersom hens sambo fått för sig att hen inte tål vitlök, arma människa.

Sedan glögg och pepparkakor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 534
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 542
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp