Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Pilot vad är det för mandelbullar? Har du recept? Behöver man en mandelkvarn?
Nej, jag köpte färdigt mandelmjöl, Icas egna.
https://www.coop.se/recept/vegetariska-frikadeller/
Detta receptet följde jag, hade färdigriven cheddarost då det såldes i 150 grams påse och det var det jag skulle ha i. Tror dock jag väljer en ost med lite mer riv i, nästa gång trots allt.
Gjorde bollarna lika stora som på bilden, då blev det 21 st. Ska lätt göra en omgång till och ha på julafton. :)
(Inte för att alla åts upp idag, men det blir matlåda i ett par dagar nu.
 
Spontant besök på hamburgerrestaurang efter ett par timmars flytande i ... saltbad? Google verkar inte heller veta vad det heter. En varmvattenbassäng med en salthalt på ~6%. Innan badet var vi ute med hundarna i två timmar och jag var i stallet i tre. Jag åt en vegansk kreation med "cheddar" och timjandressing, en riktigt najs side salad och en cocktail på Malibu, melonlikör och ananassaft. Cocktailen var bäst. Älskar Malibu. :o (När jag var yngre och dummare brukade jag köpa en flaska Malibu och en enliters-tetra ananassaft, och sedan blanda 50/50 i respektive flaska. Praktiskt. :up: )
 
Hipstervarning. Har precis marinerat en lammfile med apelsinskal, apelsinsaft, kardemumma, koriander, cayennepeppar, spiskummin, finhackad chili, vitlök och lök och muskovadosocker. Nu ska den götta sig i kylen till imorgon afton.
 
Chilistark wok på rostbiff för att jaga bort förkylningen vi alla här dras med. Mina borrare var oanständigt lyckliga över anrättningen, jag tyckte den var helt ok men saknade något. Oklart vad. Det var iaf gott och brände lite. Jag fick ingen matlåda dock :(

Saffranskladdkaka (på Kesella) med romrussin och glögg till efterrätt. Drack för mycket glögg så nu är jag jättetrött. Den var säkert också bra mot förkylningen :up:
 
Marockansk lammgryta långkokar nu sen några timmar tillbaka i lägenhetsgarderoben och doftar LJUVLIGT! :d

FF1AA90B-6A9D-413D-8B23-8AC1F24650E5.jpeg
 
Pankopanerade fiskfärsbiffar med vitvinssås och gurksallad stod på middagsmeny idag. Gott - men det hade varit ännu godare om jag hade sluppit influensa. Nu ska kag trösta mig med en kopp te och kanske en chokladbit.

#flunsasuger :down:

Du har min sympati, jag har själv drabbats av lungsot eller något i den vägen... feber på nätterna, klen som en kattunge på dagarna, dock sans feber. Imorgon måste jag sätta ut borrhål. Det sker genom att pulsa i snön någon varelse valt att slänga ut här. Den är vacker men ack så opraktisk just nu. Tur jag fick chilistark wok idag också (fick och fick... jag lagade den). Chilin borde jaga bort både baciller och virus.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
8 676
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 199
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 594
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp