Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varmrökt lax, potatismos, ärter och romsås igår. Till efterrätt, falsk pepparkakstrifle enligt recept på Annas pepparkakor-paketet. Vispa vaniljvisp. Varva med krossade pepparkakor och bär (vi hade någon trädgårsbärsblandning med bl.a röda vinbär). Ät. Otroligt gott och lagom dekadent.
 
#flunsasuger :down:

Du har min sympati, jag har själv drabbats av lungsot eller något i den vägen... feber på nätterna, klen som en kattunge på dagarna, dock sans feber. Imorgon måste jag sätta ut borrhål. Det sker genom att pulsa i snön någon varelse valt att slänga ut här. Den är vacker men ack så opraktisk just nu. Tur jag fick chilistark wok idag också (fick och fick... jag lagade den). Chilin borde jaga bort både baciller och virus.

Tack för sympatierna - mina djupaste sympatier även till dig som har lungsot!

Idag skulle jag egentligen ha ätit jullunch med jobbet, men avstår för att inte smitta kollegorna. Hade faktiskt sett fram emot sill och inkokt lax! :(Jag är visserligen på jobbet, men försöker omstrukturera morgondagen så att jag kan jobba hemma resten av veckan.
 
Jag ehhh... var och grävde i en container igen. Har nu fem buntar dill och tre buntar persilja. Har dessutom ingen plats i frysen pga hundmat. Någon som har ett bra tips? :D
Fann även över ett kilo spenat (ska bli lasagne imorgon) och sån där grillost, typ halloumi. :bump: (Hittad ost är ok för den här veganen!)
IMG_20181218_220148.jpg
 
Trillat små köttbullar på lammfärs, åts med potatisgratäng, stekt brysselkål, tranbär och en sås på skyn, trattisar och rödvin. Himla MODERLIG mat.
Jag är än så länge himla nöjd med miljöombytet, det känns lovande.
Nu har vi äntligen säng också, så jag ska sova som en liten gris.
 
Trillat små köttbullar på lammfärs, åts med potatisgratäng, stekt brysselkål, tranbär och en sås på skyn, trattisar och rödvin. Himla MODERLIG mat.
Jag är än så länge himla nöjd med miljöombytet, det känns lovande.
Nu har vi äntligen säng också, så jag ska sova som en liten gris.
Åter till rötterna, tryggt MODERLIG och LANTLIG mat. Litet poängavdrag för lammfärs i Skåne dock. Tyvärr, men sådana är REGLERNA.
 
Och så undrar jag över tranbären, @Hyacinth . Jag tror att ÄPPELMOS är mer på sin plats.

Satan. Men jag är ju inte acklimatiserad än.
Vänta bara, till våren är vi omgivna av raps säger den där nissen som var här idag och rensade avlopp.

RABBOR och PANTOFFLER! Typ sånt.

Vi åt för övrigt den sämsta thaimat jag ätit på lokal till lunch i Simrishamn. Episkt. Rekommenderas ENTE.
 
Magsjuk. Eventuellt matförgiftad. Tyck synd om mig snälla. Ingen mat av uppenbara skäl. Min Gud, min Gud, varför straffar du mig så?
 
Satan. Men jag är ju inte acklimatiserad än.
Vänta bara, till våren är vi omgivna av raps säger den där nissen som var här idag och rensade avlopp.

RABBOR och PANTOFFLER! Typ sånt.

Vi åt för övrigt den sämsta thaimat jag ätit på lokal till lunch i Simrishamn. Episkt. Rekommenderas ENTE.
Jag har ätit en episkt usel stekt strömming i Simrishamn en gång. De sextiarton tillbehören kunde inte dölja strömmingens uselhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
8 637
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 199
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 593
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp