Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag googlade lite dillrecept bara för det @fraggelzebra och några förslag som verkade festliga
* sotade lökar med örtsmör
* bakade gulbetor med belugalinser och dill
* paprika- och kikärtsburgare med dillslungad gurksallad
* halloumi och kikärtor i dillsås
* rotsellericarpaccio med tångkaviar
* wrap med vegetarisk skagenröra
* paj med spenat och dill
* karamelliserad sparrispotatis med kokta päron
* ångade morötter med kålmjölk
* sojabönsspread
* kantarellpasta med dill
* veganska fiskpinnar
* vegansk gravad lax av morot
* vegansk gubbröra
* bondbönsrisotto med dill
* grekiskt spenatris
* chilikryddad gurksoppa
* gurka med granité och dillglass
* polenta med svampfräs och dillsmör


Jag röstar för glassen!
 
Jag googlade lite dillrecept bara för det @fraggelzebra och några förslag som verkade festliga
* sotade lökar med örtsmör
* bakade gulbetor med belugalinser och dill
* paprika- och kikärtsburgare med dillslungad gurksallad
* halloumi och kikärtor i dillsås
* rotsellericarpaccio med tångkaviar
* wrap med vegetarisk skagenröra
* paj med spenat och dill
* karamelliserad sparrispotatis med kokta päron
* ångade morötter med kålmjölk
* sojabönsspread
* kantarellpasta med dill
* veganska fiskpinnar
* vegansk gravad lax av morot
* vegansk gubbröra
* bondbönsrisotto med dill
* grekiskt spenatris
* chilikryddad gurksoppa
* gurka med granité och dillglass
* polenta med svampfräs och dillsmör


Jag röstar för glassen!
Kommer just ihåg att jag har ätit dillsorbet!
 
Magsjuk. Eventuellt matförgiftad. Tyck synd om mig snälla. Ingen mat av uppenbara skäl. Min Gud, min Gud, varför straffar du mig så?

Men stackare! :( Usch. Har just återhämtat mig efter förra veckans 48-timmars migrän attack, värsta bantningskuren på ett halvår, drygt. Hoppas att du repar dig snabbt.

Sen verkar det här bli en rätt märklig jul. Jag har redan firat den, så i min hjärna är julen redan över. Vilket får julstressen och den hysteriska reklamen omkring mig att framstå som än mer befängd.

Alla julfirare var här redan i helgen (lång, 5-dagarshelg). Så nu är jag utmattat men nöjd. Har redan varit GOD mor, så nu kan jag ägna mig åt att förlusta mig själv efter bästa förmåga. Jag undrar om jag verkligen ska göra det genom att äta julmat eller om jag ska äta något helt annat, som jag verkligen tycker är gott. Löjrom t.ex.
 
Lider med dig. :(
Blev magförgiftad över att ha ätit något av det godaste, jag någonsin ätit.
Traumatiskt var det.
Men stackare! :( Usch. Har just återhämtat mig efter förra veckans 48-timmars migrän attack, värsta bantningskuren på ett halvår, drygt. Hoppas att du repar dig snabbt.

Sen verkar det här bli en rätt märklig jul. Jag har redan firat den, så i min hjärna är julen redan över. Vilket får julstressen och den hysteriska reklamen omkring mig att framstå som än mer befängd.

Alla julfirare var här redan i helgen (lång, 5-dagarshelg). Så nu är jag utmattat men nöjd. Har redan varit GOD mor, så nu kan jag ägna mig åt att förlusta mig själv efter bästa förmåga. Jag undrar om jag verkligen ska göra det genom att äta julmat eller om jag ska äta något helt annat, som jag verkligen tycker är gott. Löjrom t.ex.
Din stackare :cry: Jag har varit matförgiftad ett par gånger... något av det vidrigaste jag varit med om, jag var helt klart färdig för nödslakt...
Tack hörni, det hjälper faktiskt lite att få sympatier och YNK❤️
 
Lider med dig. :(
Blev magförgiftad över att ha ätit något av det godaste, jag någonsin ätit.
Traumatiskt var det.

Samma här! Egengjorda vietnamesiska vårrullar. Misstänker starkt koriandern som jag köpte på Möllevångstorget och inte sköljde ”det blir så slemmigt med sköljda färska kryddor”.
Kunde inte äta koriander på ett halvår efter det och har inte gjort färska vårrullar since våren 2014.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
10 729
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 285
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 717
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
322
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp