Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Ariane Kan du beskriva småkakan lite mer? Jag råkar älska allt med mandel i så kan säkert ha lite förslag :idea:

Den kan ha klingat italienskt i namnet, liten, mer åt det runda hållet än det platta, knaprig utanpå men lite seg inuti.
Jag är nästan 100 på att den började på a, annars c.
 
Igår var jag en god Husmoder och gjorde mitt bästa för att rabarberpajen inte skulle förfaras, då det var min uppfattning att sådana hade väldigt kort hållbarhet. Idag saknar jag den och det finns inte mer rabarber att tillgå. Ett dilemma.
 
Sojakorv med bröd och ketchup får det bli till lunch.
Till kvällen kanske jag tar fram en bit broccolipaj ur frysen. Eller glass.
 
Igår var jag en god Husmoder och gjorde mitt bästa för att rabarberpajen inte skulle förfaras, då det var min uppfattning att sådana hade väldigt kort hållbarhet. Idag saknar jag den och det finns inte mer rabarber att tillgå. Ett dilemma.
Jag har mängder av rabarber! Var bor du?
 
Du kanske skulle kunna säga "Jag har luggit med en." om du och en man sovit i samma säng. "Na" om en kvinna.

Luggit finns inte på min barndomsdialekt. Luggat finns, men i betydelsen att dra någon i håret. Inte så kontroversiellt.

Amen, är däremot ett vanligt uttryck. Amen duuuuuråååååå. Gräsligt.


Åt lunch bestående av lila räkor, lila risnudlar, lila alger. Och picklad rödkål.
 
Vägrar kök i denna värmen. Bara tanken på att stå vid spisen gör mig galen.
Nää, kassler och mimosasallad får det bli idag.
 
Igår åt jag pasta gjord på röda linser (bästa konsistensen av de "bönpasta" jag har smakat!) serverad med fejkontärningar och paprika stekt i röd curry. Nu behöver jag inte tänka på protein för resten av sommaren! Planerar i och för sig att baka ett gäng matsäckspiroger fyllda med tofu. Piroger är den perfekta park- och strandmaten!
 
Antipasti till lunch. Kex med vitlöksost, sådana där goda små fyllda spanska paprikor, caprese, cerignolaoliver och några bitar honungsmelon. Försökte även äta avocado, men det visade sig vara en sådan där lurig rackare som var jättemjuk på utsidan och stenhård på insidan. :( Tröstade mig med rödvin till maten, bara för att verkligen markera att jag jobbar hemifrån och kan göra vad jag vill. Eventuellt ger det även min kreativitet en extra boost, vilket sannerligen skulle behövas en dag som denna.

Ikväll blir det falafel à la PARTNER.
 
Efter mardrömsdag dragandes på en AC på en pirra i 30 graders värme blev det en enkel middag bestående av ljumma rödbetor med fetaost och blandsallad med mina egna semitorkade körsbärstomater. Lite pinjenötter strösslat över. Ett glas rödvin till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
12 815
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 135
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 199
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lätt E
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp