Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just det, Bregott Brynt provade jag ju också i helgen! Jag kan dock inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte.

Första tuggan var "åhHERREGUDvadgottjagtrorjagdör!", men ett par tuggor senare kände jag mig inte riktigt lika övertygad. Det kändes lite konstgjort på något vis, trots att jag efter att ha inspekterat innehållsförteckningen insåg att så inte var fallet. Tyckte inte att det passade sådär klockrent bra med varken nypotatis eller bröd; det smakade liksom för mycket kolasås för det. Jag tror inte riktigt att jag ser användningsområdet, helt enkelt. Förutom att äta det med sked direkt ur lådan, men det är nog inte det som är tanken...
 
Fö kan jag meddela att Bregott brynt går att äta naturell direkt ur asken. Mina gäster instämde. Det var också orgulöst gott till grillad majs och nykokt färskpotatis :d
Jag tyckte typ bara att smöret kom till sin rätt värdet breddes på varmt rostat bröd eller ihop med färskpotatisen. All annan användning har liksom inte fått mig att jubla över smaken :o
 
Detta måste jag prova så fort det bara går, folk är ju som tokiga efter att ha testat. Jag älskar skivad kall färskpotatis på rågsmörgås med lite kaviar och misstänker att brynt Bregott höjer den upplevelsen något infernaliskt.

Det lät som en helt himmelsk kombination! Jag tror att Bregott Brynt är gott på i princip allt. Det är sanslöst hur gott det är.
 
Hej tråden! Tittar in efter många dagars frånvaro. Bra mathelg det här :D Först bilade vi upp till Linköping, med middagsstopp på Hamburger Hill. Till en i sällskapets stora förtjusning finns det numer inte bara burgarställen där, utan även ett Rose garden som är någon slags thaibuffé. Vi högg glatt in tills vi insåg att det inte fanns någon wokstation, en sådan där man väljer grönsaker, smaksättning med mera och skickar in till en kock och sedan får det tillagat. Sedan insåg vi att det inte heller fanns mjukglassbuffé med friterad banan, då sjönk helt plötsligt hela stället rejält på betygskalan, men vad kan man förvänta sig längs med E4:an.

Därefter har det blivit klassisk midsommarmat ute i skärgården på östkusten, godaste var som alltid västerbottenpaj och lax med hovmästarsås. Två små löksillbitar slank också ned med hjälp av nubbe och öl :D Jordgubbstårta, bubbel och så vidare. Grillning på kvällen och rester till lunch dagen därpå.

Lördagkvällen åt vi lasagne, drack rödvin och tittade på fotbollen hemma i mina föräldrars tomma hus. Vi blev tvungna att gå en sen kvällspromenad innan jordgubbar-med-glass-efterrätt för att få bort lite fotbollsledsenhet först :laugh: På söndagen glass vid Bergs slussar och fetaostomelett till sen lunch innan tågfärd till Malmö igen.
 
Just det, Bregott Brynt provade jag ju också i helgen! Jag kan dock inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte.

Första tuggan var "åhHERREGUDvadgottjagtrorjagdör!", men ett par tuggor senare kände jag mig inte riktigt lika övertygad. Det kändes lite konstgjort på något vis, trots att jag efter att ha inspekterat innehållsförteckningen insåg att så inte var fallet. Tyckte inte att det passade sådär klockrent bra med varken nypotatis eller bröd; det smakade liksom för mycket kolasås för det. Jag tror inte riktigt att jag ser användningsområdet, helt enkelt. Förutom att äta det med sked direkt ur lådan, men det är nog inte det som är tanken...

På nybakt fralla med brie och rabarbermarmelad är det sjukt bra! 👌
 
Men nog måste det vara Putins fel att jag inte hittade några jordgubbar tillräckligt fort för att kunna köpa dem på lunchen till min yoghurt? Typ en konsekvens av protektionism, valpåverkan och handelshinder?

Pressbyrån sålde mig en en rättvis banan, med yoghurt och müsli och lite nötter och torkad frukt var den helt ok, men inte var den som jordgubbar, inte. Och imorgon åker jag till Dublin. Hoppas att inte engelsmännen har lagt beslag på deras jordgubbar!

Edit: Eller Trumps fel?
 
Men nog måste det vara Putins fel att jag inte hittade några jordgubbar tillräckligt fort för att kunna köpa dem på lunchen till min yoghurt? Typ en konsekvens av protektionism, valpåverkan och handelshinder?

Pressbyrån sålde mig en en rättvis banan, med yoghurt och müsli och lite nötter och torkad frukt var den helt ok, men inte var den som jordgubbar, inte. Och imorgon åker jag till Dublin. Hoppas att inte engelsmännen har lagt beslag på deras jordgubbar!

Edit: Eller Trumps fel?

Jag röstar på en konspiration mellan Trump, Putin och Kim Jong-Un för att lägga världens jordgubbsmarknad under sig.
 
Men nog måste det vara Putins fel att jag inte hittade några jordgubbar tillräckligt fort för att kunna köpa dem på lunchen till min yoghurt? Typ en konsekvens av protektionism, valpåverkan och handelshinder?

Pressbyrån sålde mig en en rättvis banan, med yoghurt och müsli och lite nötter och torkad frukt var den helt ok, men inte var den som jordgubbar, inte. Och imorgon åker jag till Dublin. Hoppas att inte engelsmännen har lagt beslag på deras jordgubbar!

Edit: Eller Trumps fel?
#intealladiktatorer

Min lunch bestod av uppstekta rester och dessvärre inte rester av den där smaskiga, trevliga sorten. Lite bulgur, lite broccoli, lite tofu, lite färskpotatis, lite gammal sallad... Om inte gårdagens gäster länsat skåpen på allt vad kakor heter hade jag ätit lunchefterrätt.
 
Hej tråden! Tittar in efter många dagars frånvaro. Bra mathelg det här :D Först bilade vi upp till Linköping, med middagsstopp på Hamburger Hill. Till en i sällskapets stora förtjusning finns det numer inte bara burgarställen där, utan även ett Rose garden som är någon slags thaibuffé. Vi högg glatt in tills vi insåg att det inte fanns någon wokstation, en sådan där man väljer grönsaker, smaksättning med mera och skickar in till en kock och sedan får det tillagat. Sedan insåg vi att det inte heller fanns mjukglassbuffé med friterad banan, då sjönk helt plötsligt hela stället rejält på betygskalan, men vad kan man förvänta sig längs med E4:an.

Tipsar om Restaurang Syltan på Vandalorum.
 
Jag föredrar Libabröd alla dagar i veckan! Skulle det vara något väldigt speciellt som smakmässigt passar bättre med tortillas eller tunnbröd så kan jag ersätta med det, men annars är Libabröd grejen :D

Får försöka susa förbi någon käck butik som har sådana efter jobbet! Min lilla Ica är välsorterad, det är den, men Libabröd, brynt Bregott och Muttitomater har de faktiskt inte. Än ;)

Egenbakade tunnbröd a la svärmor ;):laugh: Lyckas vi ta oss söderut i husbilen lovar jag att ta med :D

Gulle dig! :heart
 
För att vara en matråd handlar den här tråden nu lite väl mycket om viktminskning, kan jag tycka. Må vara att bantningen är lustigt omskriven till Putin och Gulag (och det är verkligen lustigt och underhållande!), men ändå, väldigt mycket viktminskning i bisatser både här och var.

Jag betraktar mig som mycket ätstörningsfri vid det här laget, men jag väljer ändå vad jag läser med viss omsorg. De rena bantartrådarna här på Bukefalos är tex sånt jag håller mig borta från av ren självbevarelsedrift, för någonstans når det ändå in och jag är ganska säker på att jag inte är ensam om att påverkas.

Alla skriver såklart om vad de vill och lite info om svångremmars åtdragande måste ju kunna synas här och var, men det har varit rätt mycket på sistone och det kan ju vara intressant att veta att det påverkar dem som läser.

Sorry! Jag kompenserar med öl kl 16, sen reastaurang med avsmakningsmeny deluxe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 082
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 125
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 749
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp