Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag köpte lök på Ica i går råkade blicken falla på hyllan intill. De sålde svart vitlök, eller black garlic som det naturligtvis hette, för 99 spänn! Sex vitlökar om totalt 50 gr, 99 spänn. Har de fullständigt tappat det?
 
När jag köpte lök på Ica i går råkade blicken falla på hyllan intill. De sålde svart vitlök, eller black garlic som det naturligtvis hette, för 99 spänn! Sex vitlökar om totalt 50 gr, 99 spänn. Har de fullständigt tappat det?

Så, om jag slänger in lite vitlök i torkskåpet kan jag sälja det för 100 spänn? Går snabbare i röken kanske...
 
Så, om jag slänger in lite vitlök i torkskåpet kan jag sälja det för 100 spänn? Går snabbare i röken kanske...
Pröva! Den siste idioten verkar inte född än ...

Jag känner mig nästan förolämpad av att "min" Ica tar in en sådan produkt. Men de är hopplösa, t ex finns det knappt någon frukt som inte går att köpa året om där, importerad från Långtbortistan och till hutlösa priser.
 
Pröva! Den siste idioten verkar inte född än ...

Jag känner mig nästan förolämpad av att "min" Ica tar in en sådan produkt. Men de är hopplösa, t ex finns det knappt någon frukt som inte går att köpa året om där, importerad från Långtbortistan och till hutlösa priser.

Sån har jag sett. Fermenterad. Helt knäppt dyr.
 
Min Hemköp har det ibland, men jag gillar inte såna där löjligt dyra grejer, jag heller.
Det tangerar en grej som jag tänkte på i förlovningsringstråden. Det finns saker som jag skulle ha råd med men som jag absolut inte köper, för att jag tycker att sakerna inte motiverar det höga priset. Som ringar för sexsiffriga belopp och svart vitlök. Där känner jag bara Nån jävla måtta får det vara (för min del)
 
Lunch: Sallad på diverse gröna blad, avocado, röd quinoa, gröna ärtor, mynta, pinjenötter och en bit citronmarinerad kyckling.

Middag blir indiskt från restaurangen runt hörnet.
 
Det tangerar en grej som jag tänkte på i förlovningsringstråden. Det finns saker som jag skulle ha råd med men som jag absolut inte köper, för att jag tycker att sakerna inte motiverar det höga priset. Som ringar för sexsiffriga belopp och svart vitlök. Där känner jag bara Nån jävla måtta får det vara (för min del)
Ja. För mig handlar det på något sätt om att just prislappen verkar vara själva poängen i de fallen. När det är så dyrt måste det ju vara fint, ungefär.

Så klart har jag råd att en gång köpa så dyra vitlökar, men jag vill inte.
 
Ja. För mig handlar det på något sätt om att just prislappen verkar vara själva poängen i de fallen. När det är så dyrt måste det ju vara fint, ungefär.

Så klart har jag råd att en gång köpa så dyra vitlökar, men jag vill inte.
Ja, så tänker jag också. Det viktigaste verkar vara att det är dyrt.
 
Två flygplatsfrukostar hittills idag. Degig i magen till följd, men slipper vara hangry.

På väg mot Dublin. Oklart hurdan maten är där, känner jag.

HATAR flygplatser och flygplan.
Jag åt massor av bra mat när vi var i Dublin! Så det är inget att vara orolig för ;)

Undvik friterad mars bara - det är inget för personer som inte älskat kombon fett och socker :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
8 296
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
322
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 125
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 795
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp