Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Föräldrar och lillayster anlände igår. Vi poppade den knastertorra cavan och jag serverade kokta kronärtskockor, räkor, kimchiaioli, gruyère, millimetertunna salamiskivor och dito parma, sugar snaps, pain riche, söta tomater, oliver och sist jordgubbar. Lite repris på picknicken med storasyster häromdagen. Jag vet vad min familj gillar så att säga :D
 
Oj oj oj! Husmanskost i tryckande.värme. Konservativ mat på Sjögärde golfrestaurang. En MYCKET exotisk utflykt. Bilderna säger mer än ord.
 

Bifogade filer

  • 20180712_133317.jpg
    20180712_133317.jpg
    300,3 KB · Visningar: 39
Flygande jakob minus banan. För alltså varma bananer är bara fööör snuskigt!:wtf: vad tycker ni? Med eller utan banan?:angel:
Jag skjuter mig själv lite i foten här (med tanke på mitt tidigare dissande av bananpizza) och säger med! Vilket är ett mysterium av stora mått, eftersom jag egentligen inte gillar banan. Alls. Jo förresten, friterad banan är gott. Kanske är jag så pass knäpp att jag bara gillar banan när den är just varm? Jag slutar aldrig att förvåna mig själv.
 
Idag hände något som händer mig ungefär två gånger om året. Jag blev brutalt sugen på fish & chips. Passande nog hade jag bokat lunchdate med en kompis som kände till ett bra ställe, så det blev fish & chips på havsabborre till lunch. Sådär gott som det bara kan vara när man äter något som man inte riktigt visste hur sugen man varit på. Men sömnig blev jag! Tur att det är en lugn dag på jobbet... :angel:
 
Lunch intogs på lokal idag. (Lokal lokal, för övrigt). Någon typ av wrap med sötpotatis, rödbetshummus och fetaost. Gott men inte häpnadsväckande. Sen hade jag ingen lust att äta mer på hela dagen, men nu på kvällen gjorde jag någon typ av sallad bestående av en nektarin, några jordgubbar och bigarråer och fetaost. Åts med sked. Mycket gott! Nu Mariekex. Utan smör, för jag äter i sängen :P
 
Lunch blev konstiga rester som inte passade ihop, så den glömmer vi:D

Middagen bestod av lax i ugn med en sås på pesto av basilika, oregano, gräslök, nötter, parmesan och olivolja som blandades med citron och lite matlagningsgrädde. Till åt vi vitlöksfräst grönkål med mandlar och färskpotatis. Alla mycket nöjda. Nu en rosé, zinfandel som är trist men lättdrucken och kall. Räcker för mig.
 
Har massa zucchini jag måste använda, helst så både vuxna och barn äter det, dvs måttliga mängder chili, allt annat funkar. Tips?
 
Oj oj oj! Husmanskost i tryckande.värme. Konservativ mat på Sjögärde golfrestaurang. En MYCKET exotisk utflykt. Bilderna säger mer än ord.
Det där planerar jag att göra med anammas formbara färs någon dag! Med extra mycket pressgurka istället för lingon. Men inte i den här värmen. Gräddsås i värmebölja, jag härsknar inombords av bara tanken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
10 755
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
327
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 128
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 009
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp