Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår åt jag medioker burgare på pub med en i värmen vansinnigt god lager till.

Idag spaghetti med vad som i planeringsstadiet var pesto men som urartade till någon slags grönsaksröra. Röran bestod av jordnötter, vitlök, soltorkade tomater, lite ruccola, blancherad broccoli samt vitkål. Lite skalkrensning.
 
Det där planerar jag att göra med anammas formbara färs någon dag! Med extra mycket pressgurka istället för lingon. Men inte i den här värmen. Gräddsås i värmebölja, jag härsknar inombords av bara tanken.
Ja, lite udda kändes det. Men vädret pressade oss i förmiddags så att vi MÅSTE göra en utflykt för att inte börja hata varandra, och då blev det som det blev. Det kryllar inte av ställen att äta på här i trakten.
 
Igår åt jag ute till både lunch och middag. Till lunch en vegansk chili med koriander, en grön sås av okänt slag, rostade cashewnötter och rostad kokos. Efter lunchen en kula mycket bra kaffeglass. Igår kväll åt jag en undermålig, alltför dyr, halloumiburgare med pommes frites och ett glas rött. Deppigt att en välbesökt restaurang med ganska höga priser inte kan prestera mer på den vegetariska fronten än en väldigt vissen halloumiburgare.
 
@Killaloe

Under gårdagens lokala, kulinariska turné dömde jag ut IOGT-stället. De har Siaglass och termoskaffe. Den gamla barnkolonin Solvik, nästgårds, har i bästa fall också termoskaffe. Det blev Storstugan. Se bild ovan.
 
Varit på grillkväll. Äter inte kött, men blev mätt ändå. Sojaburgare och bröd saknas på bilden.
grillkväll.jpg
 
Världens bästa farmor bjöd på de frasigaste frasvåfflorna ever :love:. Gräddades och imundigades på uteplatsen. Till sagda våfflor bjöds gräddfil, hackad rödlök, sill, oliver och en jordgubb- och gräddröra. Att kombinera efter tycke och smak.

Till middag gjorde jag fransk potatissallad, grillad halloumi och aioli. Mums!!
 
Var i Falsterbo igår och åt medioker Fish and chips (borde gjort som @Ceta och satsat på burgaren som var helt enorm). Eftersom hund var med hade vi vissa problem att hitta vettig mat i närheten av boendet så det slutade med en pizza på lokala pizzerian i byn vi bodde. Väldigt god pizza med ananas, banan, jordnötter och curry :D som dessutom var VARM! Det är lyx för någon som typ alltid tar med pizzan hem så den hinner svalna på vägen...

Idag spenderade jag lite tid i Malmö på hemvägen där det blev väldigt god glass med maräng och kola efter ett spännande bad på hundstranden :) (och typ lunch på espressohouse men där var maten mindre märkvärdig till skillnad från sällskapet som såklart var fenomenalt! :love: )

Hemma igen blev det Swacos, väldigt längesedan jag åt det så det var riktigt gott (och väldigt lättlagat vilket behövdes efter värme och två dagar i söder) :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 821
Senast: MJLee
·
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
325
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 126
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 814
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp