Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sjukskriven denna vecka och klättrar redan på väggarna. Idag fick jag för mig att göra falafel, och för att impa på min partner, som på sistone fått dille på att inte köpa något som är paketerat i plast, så gjorde jag även egna, fula tortillabröd. Falafeln är den mörkbruna högen i förgrunden. Totalt sett blev det mycket gott och mycket fult. Bröden (eller stekpannan:cautious:) var pyttesmå, men idag skördade jag två gula tomater från balkongen! SOM jag har ömkat och gullat och pratat med mina plantor, äntligen har det givit resultat! :bump: Ruccolan kommer också från balkongen men den är ganska anspråkslös så det känns inte som en prestation värd att nämnas...

tmp-cam-1480618775.jpg
 
Imponerande prestation @fraggelzebra men trist med sjukskrivning. Hoppas du slutar klättra på väggarna fort och kan roa dig!

Vi har ätit pastasallad med fyllda tortellinisar (ricotta och spenat), blandade grönsaker, frön, oliver, nektariner och fetaost. Toppade allt med dressing på balsamvinäger, rapsolja, vitlök och kryddor.
 
Imponerande prestation @fraggelzebra men trist med sjukskrivning. Hoppas du slutar klättra på väggarna fort och kan roa dig!

Vi har ätit pastasallad med fyllda tortellinisar (ricotta och spenat), blandade grönsaker, frön, oliver, nektariner och fetaost. Toppade allt med dressing på balsamvinäger, rapsolja, vitlök och kryddor.

Tackar! :D
Hann även med att plocka lite björnbär vid stallet då varken jag eller häst orkade längre än 20 minuters hasande i 33°. Tänkte göra salladsdressing på dem imorgon! Med balsamvinäger, kanske!
 
Idag gjorde sambon gaspacho som serverades med hackad silverlök, paprika och pata negra till förrätt.
Sen fick vi musslor au vin blank med hemgjort vitlöksbröd gjort på surdegsbröd. Galet gott hela rubbet!
Vi har också hinkat i oss sangria. Mums!
 
Avbröt frivilligt (sic!) min semester måndag och tisdag, för att åka och göra sous-vide forskning på ett vackert beläget hotel på landet. Klart värt det, med tanke på poolfaciliteter och maten :love:. Åt bland annat mitt livs godaste caesarsallad och en skaldjurstallrik med kammusslor to die for :).

Nu har jag semester igen och som bonus ett kylskåp fyllt med sous-viddad (det är ett ord nu!) mat. Funderar på att skiva biffen tunnt och göra någon slags sloppy joe av den :d.
 
Bohuslän levererar! Det är växlande sol och moln, lite vind och dessutom svalt på nätterna! :up: Krusbären var stora så marmeladen blev av. Mina föräldrar och lillasyster är också här. Vi grillade burgare och stark korv igår (två ogrillade starka korvar blev nallade av något, troligen en fiskmås, i ett obevakat ögonblick) med sallad och tzatziki. Från och med idag är det grillförbud även på egna tomten så idag blir det pasta. Någon dag ska vi in till Grebbestad och köpa färska skaldjur för den traditionsenliga champagne- och skaldjurskvällen :D
 
Avbröt frivilligt (sic!) min semester måndag och tisdag, för att åka och göra sous-vide forskning på ett vackert beläget hotel på landet. Klart värt det, med tanke på poolfaciliteter och maten :love:. Åt bland annat mitt livs godaste caesarsallad och en skaldjurstallrik med kammusslor to die for :).

Nu har jag semester igen och som bonus ett kylskåp fyllt med sous-viddad (det är ett ord nu!) mat. Funderar på att skiva biffen tunnt och göra någon slags sloppy joe av den :d.
Vilken grej! Cool jobb du har:)
 
Till middag för en stund sen, halloumirulle: stekt aubergine, blomkål och picklad rödlök, thaibasilika, sriracha, yoghurt och förstås stekt halloumi i platta bröd. Salt och bra i hettan.

Här är just nu 27 grader och innan idag var det helt galet. Officiellt 32, men vår termometer säger 34. Jag smälter bort och min hjärna kokar.
 
Idag gjorde jag middag bestående av svart quinoa kokt i fiskbuljong, varmrökt lax med peppar och sallad m vinägrett. Gott och lagom i hettan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
11 833
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
329
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 131
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 107
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp