Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar till mig alla bra förslag här! Men är sriracha alltså hipstrigt? Hehe. Jag lärde mig äta det på riktigt sunkiga och o-hipstriga vietnameshak i East End i London cirka 2006, så jag tänker liksom att det är lika hipstrigt som Ica Basics tomatpuré, men jag har antagligen helt fel?
 
Hämtthai till lunch. Jag bad om en som inte var superstark, vilket resulterade i en väldigt söt rätt (jag var inte den som hämtade hämtthaien). Tjuvåt därför av en väldogt god grön curry-grej som var stark och god.
 
Jag har gjort ugnspannkaka. Då allt rimmat sidfläsk på marknaden verkar vara från mer eller mindre olyckliga grisar köpte jag en bit KRAV-sida och rimmade själv. Jag var dock lite väl frikostig med saltet, vilket jag kompenserade för genom att salta pannkakssmeten för lite. Sammantaget blev det alltså fullt ätligt, men med förbättringspotential. Lingonsylt (för rinnig, behöver kokas om) och morötter till.

I övrigt har jag hittills i veckan ätit ur frysen; en gryta med citron, fetaost, kyckling, oliver, tomater, kronärtskocka och rosmarin, serverad med matvete, och en gryta på tomat, vitlök, aubergine, paprika, oliver och linser, serverad med pasta.
 
Fick feeling och gjorde en dödsgod röra på gröna ärter, solrosfrön och vitlök (och div kryddor då) till lunch, klyftpotatis till. Sen fick jag en annan feeling och gjorde en smulpaj med hallon och kokos! Hunden fyller år idag! (Kraken fick några hallon men själva pajen fick den tyvärr inte uppleva)
Till middag blev det grönkålsfräs och matvete. Kylskåpet ekar tomt frånsett sex förpackningar tofu och ett vitkålshuvud. Får nog handla imorgon för det blir svårt att trolla fram något gott med sådana förutsättningar. Inget vin har jag heller. Hu.
 
Klyftpotatis, med upphittad lövbiff från frysen. Vitlökssmör till.

Måtte förkylningen försvinna snart så orken att laga mer inspirerande mat återkommer.
 
Om jag någonsin kommer hem ska jag få något mättande på temat Ostig Grågulhet. Lite nyfiken är jag, MEN det är bihustrun som kockar idag. Alltid lite oroande, som ni vet.

Jag är så himla förtjust i bihustrun! Där kan vi snacka om att våga utmana smaklökarna. Precis vad du behöver som annars lever med Kalf Hansens tomater till efterrätt och gulliga små bakverk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 445
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 011
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp