Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh herregud! När var detta? Jag har faktiskt aldrig stött på en friterad Mars under mina år här, men jag tror att det finns ett ställe i stan där det serveras. Jag är inte särskilt förtjust i varken Mars eller friterade ting, så jag tror jag avstår.
Du får åka till Irland, tyckte faktiskt det fanns betydligt fler friterade chokladgrejer i Dublin än jag sett nör jag varit i Skottland :D Ifall du längtar efter en friterad mars alltså!
 
Alltså jättegod mat idag!
Ugnsbakade körsbärstomater och rödlök, grönkål som blivit lite frasigt i ugnen, tagliatelle, hackade nötter och ramslökspesto-ish. Lite fetaost som topping.

Efterrätt blev en snickersdessert med jordnöts/chokladmousse, digestive, ckoladsås och jordnötter.

Är egentligen mätt med sambon har bakat surdegsbröd så jag bara måste ju smaka på det också :angel:
 
Du får åka till Irland, tyckte faktiskt det fanns betydligt fler friterade chokladgrejer i Dublin än jag sett nör jag varit i Skottland :D Ifall du längtar efter en friterad mars alltså!
Ja! I Shannon fick fick jag vad fransmännen kallade a variety of deep fried specialities varenda jävla lunch. Gärna med majonnäs till. Men frukostarna var i gengäld så enorma och underbara att jag klarade mig på ett par vindruvor (dekor vid de friterade sakerna) till lunch. Hur kan irländskt bakpulverbröd vara så vansinnigt gott?
 
Ja! I Shannon fick fick jag vad fransmännen kallade a variety of deep fried specialities varenda jävla lunch. Gärna med majonnäs till. Men frukostarna var i gengäld så enorma och underbara att jag klarade mig på ett par vindruvor (dekor vid de friterade sakerna) till lunch. Hur kan irländskt bakpulverbröd vara så vansinnigt gott?

Åh ja alltså, det där mörka brödet, med gott smör på... en kan ju äta ihjäl sig på enbart det!
 
Dåligt. Jag har vissa förväntningar på engelsk mat.
Jag vet! Jag letade febrilt efter pommes med majonnäs, men det fanns inte :cry:
Kanske 12 år sedan. Jag är Skottland-fatigue sedan dess.
Vad synd, här som finns så mycket trevlig mat! Kanske inte just i Aberdeen dock, det är så att säga landets baksida. Har jag hört. Själv har jag aldrig varit där, eftersom alla - inklusive Aberdeenborna själva - alltid sagt till mig att inte åka dit.
 
Jag vet! Jag letade febrilt efter pommes med majonnäs, men det fanns inte :cry:

Vad synd, här som finns så mycket trevlig mat! Kanske inte just i Aberdeen dock, det är så att säga landets baksida. Har jag hört. Själv har jag aldrig varit där, eftersom alla - inklusive Aberdeenborna själva - alltid sagt till mig att inte åka dit.
En stad byggd av gråsten och djupt präglad av asketiska ideal, om du frågar mig.
 
Igår fick jag maten serverad, ugnsstekt kycklingklubba, citronoliver ooooch baconlindad sparris :love: :love:

086B3FB3-CE6B-4965-B611-321D39BCDCF2.jpeg


Nu på bussen mot kontinenten! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 583
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 408
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
354
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 205
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp