Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
50-talsfest i lördags. Jag glömde helt bort att äta(?!) och var därmed oerhört bakfull igår. Efter flera timmars stånkande vånda i sängen, orkade vi masa oss iväg till det lokala torget (en av oss var faktiskt i körbart skick, den av oss som ätit inte mindre än tre burgare under lördagskvällen) där vi införskaffade pizza OCH thaimat. Min aptit var inte heller den på topp under gårdagen, så pizzan ska jag äta kall idag.
 
50-talsfest i lördags. Jag glömde helt bort att äta(?!) och var därmed oerhört bakfull igår. Efter flera timmars stånkande vånda i sängen, orkade vi masa oss iväg till det lokala torget (en av oss var faktiskt i körbart skick, den av oss som ätit inte mindre än tre burgare under lördagskvällen) där vi införskaffade pizza OCH thaimat. Min aptit var inte heller den på topp under gårdagen, så pizzan ska jag äta kall idag.
Torget är sannerligen väldigt internationellt!
 
Idag var vi och inhandlade en ny ”haul” (det är väl det alla influensers säger?!) av nudlar på lokala asiatiska livsmedelsbutiken. Vi älskar goda nudlar! :love:
Tyvärr måste man kyssa många nudelgrodor osv, och idag blev det en groda. Ibland känns det som att starka nudlar bara är starka för att det ska vara starkt. Inte för att det tillför något till smaken.

Jag älskar riktigt starka nudlar om det förhöjer smaken! Vilket gör att mina favoritnudlar får mig att gråta och sedan ger mig blixthuvudvärk pga STARKT! Har man mindre hetta är de inte litka goda. Dessa nudlar smakade dock mest starkt.. smaken var egentligen god men blev överskuggad av att läpparna domnade osv. Trist :(

32366


Om ni, som jag, är nudelgourmander så håll till godo med recensionen :D
 
Planen var melonsallad, men PARTNER bestämde att jag behövde något betydligt mer trösterikt än så eftersom jag är lite småynklig idag. Resultatet blev pasta med lamm, vitt vin, citron, vitlök, körsbärstomater, pinjenötter och massor av fetaost. Med två glas av bästa vardagsvinet (som köps i magnumflaska för £14 stycket) till och lite fryst apelsinjuice till efterrätt så blev det nästan människa av mig också!
 
Planen var melonsallad, men PARTNER bestämde att jag behövde något betydligt mer trösterikt än så eftersom jag är lite småynklig idag. Resultatet blev pasta med lamm, vitt vin, citron, vitlök, körsbärstomater, pinjenötter och massor av fetaost. Med två glas av bästa vardagsvinet (som köps i magnumflaska för £14 stycket) till och lite fryst apelsinjuice till efterrätt så blev det nästan människa av mig också!

Jag tar detta som att överheten (moderator) anser att faktumet att jag nästan dragit i mig en hel flaska vitt vin ikväll är helt i sin ordning då jag har lite ont i halsen :bow:
 
Vi åt supergoda hemgjorda falaflar med roven rödbeta i idag! Till det ugnsstekt färskpotatis, palsternacka, knippmorötter, grönsallad och yoghurtsås piffad med sriracha. Så gott! Extra plus för bra falafelsmet som inte ramlade isär och skapade drama.

Seriöst, finns det sämre saker att hantera när en är hungrig än sönderfallande falafelsmet?
 
Igår var jag sugen på varm mat för första gången på länge, ty det blåste småjävlar och var liksom KALLT. Så det blev fetaostfyllda små färsbiffar, palsternack- och morots-frites (eller nåt) från frysdisken, körsbärstomater med basilika på och en kall sås på lite slattar med goda kryddor. Det var gott! Men nu längtar jag efter vattenmelon igen, hastig abstinens ;)

mobiluppladdning_5d1afcc89606ee47553ea370.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 534
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 408
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
353
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 199
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp