Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow vilken mat ni äter alla! :love: :love:

Jag har ätit mycket falafelrulle på sistone. Och igår AW-burgare på ett öl-pop-up-ställe. Burgaren var så pass god att jag ska ta med PARTNER dit nästa gång. Men häromdagen fick vi ett ryck och gjorde hel, lycklig kyckling i crockpot ihop med fänkål, äpple, vitlök och alla örter som balkongen och köket kunde uppbåda. Åts med ris och all vinsås. Gottigt!
 
Det är så sjukt dåligt grönsaksutbud här po lannet, men de har faktiskt skärpt sig och gjort om så att vegokylen numera innehåller enbart vegetariska produkter och inte som förra året allt udda; nötblod i spann, glutenfritt och laktosfritt. Framsteg!

Trist dock att frukt och grönt är snuskigt dyrt här och att kött är vrålbilligt:down:
 
Senast ändrad:
Det är så sjukt dåligt grönsaksutbud här po lannet, men de har faktiskt skärpt sig och gjort om så att vegokylen numera innehåller enbart vegetariska produkter och inte som förra året allt udda; nötblod i spann, glutenfritt och laktosfritt. Framsteg!

Trist dock att frukt och grönt är snuskigt dyrt här och att kött är vrålbilligt:down:

Samma här. Färskpotatis 40kr/kg på Ica. Jag inbillad enig att den skulle vara billigare. Färskpotatis hos gårdsbutik, ekorekokrav: 20kr/kg.
 
Åter på landet. Äter dagens skörd av jordgubbar efter bästa förmåga.
 

Bifogade filer

  • 20190628_214644.jpg
    20190628_214644.jpg
    289,7 KB · Visningar: 4
32196


En kompis berättade häromveckan om en sallad hon fått på asiatisk buffé, med ananas, vattenmelon och gurka samt obscena mängder koriander. Detta försökte jag återskapa ikväll, tillsammans med mycket limejuice, peppar och hackade salta jordnötter. Mycket gott till kallskuret, jag hade lite rökt kalkon, lite rostbiff och lite rökt skinka i kylen som stod sig väl till detta.
 
Jag säger bara BAKLAVA!

Varför finns det ingen baklava-emoji? Det finns ju croissant och bagel.
Baklava är livet! Som tur är lyckas jag förtränga detta faktum de flesta av årets dagar, men när sambon gör baklava brukar det bli så att man kan föda en hel armé i åtminstone några dagar. Det är lite likt kanelbullar på det viset; man gör antingen alldeles för mycket eller inte alls.
 
Jag har suttit ute sedan 13.30 och egentligen ätit alldeles för lite, men druckit desto mer vattenmelonsdrinkar och rosévin :o Men en halloumiburgare med avocado och salsa, lite tigerbröd med tzatziki och en hel del chips har i alla fall slunkit ner! Nu mera vattenmelon (dock utan gin) innan jag stupar i säng och sover sådär gott som man bara gör efter en dag i värmen.
 
Baklava är livet! Som tur är lyckas jag förtränga detta faktum de flesta av årets dagar, men när sambon gör baklava brukar det bli så att man kan föda en hel armé i åtminstone några dagar. Det är lite likt kanelbullar på det viset; man gör antingen alldeles för mycket eller inte alls.
Jag köpte en lagom bit till kaffe på stan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
10 756
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 286
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
324
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp