Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
I fredags hade vi besök av SVÄRFAR och lagade laxsida i ugn, med tre sorters ris till (rött, råris, fullkornsris) och pappas fisksås. Chablis till och glass med lakristssås (hard topping! Godaste!) till efterrätt.

I lördags var jag på 30-årsfest och åt buffé och drack ohemula mängder bubbel och rödvin. Och badade i gryningen trots att havet i Åhus är minst 5 grader kallare än i Malmö.

Igår gick vi på pub och såg fotboll. Jag var i starkt behov av fet, salt mat och åt vegetarisk burgare med bacon och ost och pommes med extra sås.
 
Lunch på Hörte Brygga! Med två först motvilliga men sedan imponerade och duktiga BARN.

På menyn fanns Korgen, dvs surdegsbröd, smör, pickles, goda röror, sallat samt rökt sej till mig och fläsksida till barnen. De fick även varsin påse chips.
 
JÄTTEkonstig lunch. Blandade kikärtsgryta från igår med gamla falaflar ur kylen, med stekt spetskål och rester av kokt potatis. Var gott, men väldigt fult. Rödbrun sörja typ.
 
Lunch på Hörte Brygga! Med två först motvilliga men sedan imponerade och duktiga BARN.

På menyn fanns Korgen, dvs surdegsbröd, smör, pickles, goda röror, sallat samt rökt sej till mig och fläsksida till barnen. De fick även varsin påse chips.

Det är trevligt där! Jag försöker göra minst två besök per sommar :D Lanthandeln har sina guldkorn också.
 
Jag glömde mandel, men det blev rucola, grön paprika, grönt äpple, persika, getost, kallrökt skinka och så passionsfrukt ”över” tillsammans med lite citronolivolja och peppar. Mumsigt.

F004CEC2-A845-499C-AE70-5ABCF42B0B94.jpeg
 
Fick filodegsnånting till middag. Var det paj? Lasagne? Filodeg varvat med vegfärs, simpelt men gott. Inget grönt till dock, middag lagad av barbarer. Imorgon vill jag ha romansallad ur pallkragen. Nu vill jag ha choklad men det finns ej. Ska tröstäta hönökaka när de andra gått och lagt sig.
 
Det är trevligt där! Jag försöker göra minst två besök per sommar :D Lanthandeln har sina guldkorn också.
Tores? Har hört mycket om den men aldrig fått tillfälle att stanna till.

Hörte Brygga var premiär för mig idag men ska försöka ta mig dit igen.
 
Tores? Har hört mycket om den men aldrig fått tillfälle att stanna till.

Hörte Brygga var premiär för mig idag men ska försöka ta mig dit igen.

Nej Hörte bryggas egen! Är den inte öppen i år? Ligger mitt emot serveringen i en liten bod/byggnad, på andra sidan sittplatserna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
11 872
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 385
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
335
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 197
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp