Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade gärna kommit men bor i Skåne. Att äta inget låter inte bra. Du kanske kan köpa lite färdigrätter eller så?

Skåne är ju lite väl långt, ja...

Jag är i färdigrättsträsket, dvs dumplings ;) :D Nej, det är inget bra att inte äta tillräckligt... och det är inte någon ätstörning som tittar upp för har jag sällskap äter jag. Men själv blir jag inte hungrig eller sugen på något. Min aptit är som sagt påverkad av mina mediciner så det är sas "lätt" att bara låta bli att äta när man ändå inte känner "åh, DET vill jag ha".
 
Igår blev det kantarellpasta. Så enkelt och ruggigt gott.

Kantareller steks i smör sen slår man på grädde kryddar med salt och vitpeppar och låter reducera. Koka valfri pasta blanda ihop allt i en stor skål.

Till det brukar jag servera en vanlig grönsallad. körsbärstomater med lite olivolja salt och peppar.

Så enkelt (förutom att plocka och rensa kantareller då) och gott.
 
Skåne är ju lite väl långt, ja...

Jag är i färdigrättsträsket, dvs dumplings ;) :D Nej, det är inget bra att inte äta tillräckligt... och det är inte någon ätstörning som tittar upp för har jag sällskap äter jag. Men själv blir jag inte hungrig eller sugen på något. Min aptit är som sagt påverkad av mina mediciner så det är sas "lätt" att bara låta bli att äta när man ändå inte känner "åh, DET vill jag ha".

Pratar du om mig nu?

/Hon som glömmer att äta för det är så tråkigt när man är själv :rofl:
 
Skåne är ju lite väl långt, ja...

Jag är i färdigrättsträsket, dvs dumplings ;) :D Nej, det är inget bra att inte äta tillräckligt... och det är inte någon ätstörning som tittar upp för har jag sällskap äter jag. Men själv blir jag inte hungrig eller sugen på något. Min aptit är som sagt påverkad av mina mediciner så det är sas "lätt" att bara låta bli att äta när man ändå inte känner "åh, DET vill jag ha".
Jag fattar! Bra där med dumplingsen (?). Man blir ju rätt så trist och trött när man inte äter, i alla fall jag.
 
Igår blev det kantarellpasta. Så enkelt och ruggigt gott.

Kantareller steks i smör sen slår man på grädde kryddar med salt och vitpeppar och låter reducera. Koka valfri pasta blanda ihop allt i en stor skål.

Till det brukar jag servera en vanlig grönsallad. körsbärstomater med lite olivolja salt och peppar.

Så enkelt (förutom att plocka och rensa kantareller då) och gott.
Åh det som är så härligt att plocka svamp!
 
Skåne är ju lite väl långt, ja...

Jag är i färdigrättsträsket, dvs dumplings ;) :D Nej, det är inget bra att inte äta tillräckligt... och det är inte någon ätstörning som tittar upp för har jag sällskap äter jag. Men själv blir jag inte hungrig eller sugen på något. Min aptit är som sagt påverkad av mina mediciner så det är sas "lätt" att bara låta bli att äta när man ändå inte känner "åh, DET vill jag ha".

Du får ju tänka på MISSEN! Hon vill ju ha rökta räkor! Du måste du också äta det :idea:
 
Middag igår blev i vanlig ordning enligt minsta motståndets lag; stekta grönsaker i rustika bitar med äggnudlar, sriracha och en klatt jordnötssmör, koriander och lime.

Häromkvällen blev vi bjudna på grillad makrill, färskpotatis och kaprissalsa.

Jag längtar efter pizza, har ni tankar om GOD mjölkfri pizza? Pizza utan ost, går det?
 
Jag hade vänner över på middag igår, vi som har en laga-mat-hemma-middagsklubb. Jag bjöd på asiatisk biffnudelsallad bestående av flankstek, risnudlar, morotsstickor, gurka, sockerärter, sallad, chili, mango, rostade sesamfrön, salladslök, krossade jordnötter, mynta, koriander och dressing med fisksås, ingefära, lime, chili, socker och soja. Blev väldigt lyckat! Vi drack moscow mules och bubbel till. Till efterrätt rabarberpaj med vaniljglass. Och fler moscow mules.
 

Bifogade filer

  • CE47B60F-3BD7-47D9-9E94-E37D27F1481C.jpeg
    CE47B60F-3BD7-47D9-9E94-E37D27F1481C.jpeg
    338,6 KB · Visningar: 19
Middag igår blev i vanlig ordning enligt minsta motståndets lag; stekta grönsaker i rustika bitar med äggnudlar, sriracha och en klatt jordnötssmör, koriander och lime.

Häromkvällen blev vi bjudna på grillad makrill, färskpotatis och kaprissalsa.

Jag längtar efter pizza, har ni tankar om GOD mjölkfri pizza? Pizza utan ost, går det?
https://www.cafe.se/12-frascha-veganpizzor-som-far-det-att-vattnas-i-munnen/

Jag fick en med tapenade (köp färdig enligt mml), kronärtskocka och pinjenötter en gång.

Jag gissar att du inte litar helt på vegan "ost"?
 
Jag är extremt skeptisk till veganost plus att jag inte kan äta soja, som ju de flesta veganostar verkar vara gjorda av.
Inte för att vara den där veganen som ska hoppa in överallt och promota ersättningsprodukter, men på Willys finns det en vegansk "ost" som är gjort på kokosolja. Den smälter väldigt bra på pizza och smakar inte sådär unkigt som vissa veganostar gör. Plus den kostar bara runt trettio kronor så det är ingen jätteförlust om ingen gillar den heller... :D



vegan-mozzarella-flavour-package-block-greenviefoods-1.jpg
 
Har sjunkit ner i "äter inget"-träsket igen... när jag är själv lagar jag ingen mat. Vill någon komma på middag för att rädda mig ur träsket? Jag kan åstadkomma något av de flesta däggdjur vi äter, ev fisk och någon fågel, absolut vegetariskt och borde kunna åstadkomma något veganskt om det kniper :up:

Idag blev det något varmt iaf, dumplings.

Edit: Jag kan röka det mesta! :idea: i matväg då innan någon får för sig något annat :p

Åh ja vad trist det är att laga mat bara åt sig själv. :( Men så länge det finns mackor finns ingen risk att jag svälter... :o Tipsar om servettdieten gör jag INTE...

Men annars alltså - vad ROLIGT det är att laga mat nu när alla råvaror är så vackra och växer utanför fönstret. :heart

Idag blir det liten kantarelltoast med vitlök och persilja till förrätt. (hittade kantareller på dagens ridtur)

Sen grillar vi en regnbåge vi fiskat och till den grön örtsås, potatissallad med kapris och dion. Plus ihopfrästa div grönsaksblad från trädgården ihop ned lök och vitlök. (se bild)

Till det vitt vin från GW'S dunk. 😊
 

Bifogade filer

  • IMG_20190713_183854_860.jpg
    IMG_20190713_183854_860.jpg
    308,9 KB · Visningar: 12
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
10 124
Senast: Enya
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 229
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
314
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 152
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp