Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade köpt hem butterbutpumpa då den var på extrapris, men visste inte vad jag skulle göra med den. Googlade och hittade ett recept på misosoppa med pumpa.
Idén var god, men inte soppan.
Till pumpan åts ugnsrostad svartkål, igen..
 
I dag lax på en bädd av lök, mangold och vitlök (hackad och mjukfräst innan). Ovanpå ett täcke av turkyoghurt med smulad feta, hackade soltorkade tomater och svarta oliver. Till det ett mos av jordärtskockor, broccoli och blomkål.

Kul att det går att skörda trots att det har varit -6 grader. Mangolden var kanonfin ändå. :)
 
Jag åt en helt otrolig sushimiddag ikväll då fästis fyller år. Så sjukt gott och så vackert och kitschigt serverat med blommor och färgad wasabimajonnäs på kanterna!

E1B181F2-EDF3-4348-8DCF-A70C6E26107E.jpeg


Vi valde fyra halva makirullar och delade på, så åtta bitar var. Två sorter var friterade, förvånansvärt gott! En med yakiniku och en med kryddig tonfisk, de vanliga var en med krabba och en med lax. Dit går jag gärna igen!
 
Jag åt en helt otrolig sushimiddag ikväll då fästis fyller år. Så sjukt gott och så vackert och kitschigt serverat med blommor och färgad wasabimajonnäs på kanterna!

Visa bifogad fil 38782

Vi valde fyra halva makirullar och delade på, så åtta bitar var. Två sorter var friterade, förvånansvärt gott! En med yakiniku och en med kryddig tonfisk, de vanliga var en med krabba och en med lax. Dit går jag gärna igen!
Var??
 
Spice Sushi! Linnégatan 44. Magnifikt ställe! Kul dekor och så också. Åt även en väldigt god pannacotta till efterrätt, med mjölkchoklad i botten och ett lager kokos över och en hel drös goda frukter på.
Det har jag helt missat! Ser ju jättebra ut!
 
Har de ramen!?
Alltid på jakt efter ramen..

Tyvärr inget sådant, det var bara sushi och pokébowls (som också såg fantastiska ut).

Alltså, kolla hemsidan! Ett asiatiskt kitschparadis!

Lite dyrare än jag brukar när jag äter ute, men partners födelsedag stundar.

Samma här, men det var ju just min partners födelsedag så det kändes värt det lilla extra :) Och ja, verkligen ett litet paradis. Väldigt bra service också måste jag säga och utefter det jag hörde från andra bord var personalen kunnig kring dryck och sådant också.
 
Det har jag helt missat! Ser ju jättebra ut!

Jag hade också missat det totalt. Googlade lite snabbt igår och då kom det upp och jag tyckte det lät härligt, sedan gick jag och pratade med några kollegor för att höra vad de skulle rekommendera just för en lite trevligare middag, gärna sushi och gärna nära Hagabion, och fick då detta förslaget med översvallande rekommendationer.
 
Tänkte göra det med resten av den, men vet inte riktigt vad jag ska äta till. Har du några veganska förslag?

Jag tycker det blir gott att rosta den med blandade rotfrukter, lite morot, palsternacka, kanske någon beta eller potatis och pumpakärnor. Och ha sås på creme fraiche, riven lime, limesaft och salt och peppar till (aldrig provat att göra på vegansk fraiche men det måste ju gå lika bra).

Hade jag velat ha något mer veganskt till har jag nog tyvärr inte bättre koll än att jag gått och letat efter något halvfabrikat i frysdisken på Ica :o
 
Jag har begått min poké bowl debut! Det visade sig att jag inte har några lämpliga bowls, så det blev poké plates.

Nudlar, rödlök, morot, gröna sojabönor, en liten sallad på mango, kokos och chili samt marinerad stekt tempeh.

Jag har en bit kvar tills det ser ut som om en japan har gjort dem, men det blev gott. Sriracha piggar upp!
 
Jag har begått min poké bowl debut! Det visade sig att jag inte har några lämpliga bowls, så det blev poké plates.

Nudlar, rödlök, morot, gröna sojabönor, en liten sallad på mango, kokos och chili samt marinerad stekt tempeh.

Jag har en bit kvar tills det ser ut som om en japan har gjort dem, men det blev gott. Sriracha piggar upp!
Åh, vad gott!
Du får bjuda hem mig nästa gång du gör ett försök. 😉

Jag har fått i mig näring idag, inte mer.. Spenat, svarta bönor i marinad och sötpotatis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
13 191
Senast: Nebraska
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
701
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
17 397
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp