Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ätit fläskfilégryta :d

IMG_20210115_205054_275.jpg
 
Ikväll rann tiden iväg och min planerade middag som skulle ta lång tid fick stryka på foten för en mkt snabbare modell.

Jag gjorde en kyckling-pasta med gräddig sås med soltorkade tomater, oliver, kapris, steklök, vitlök, örter etc.
Den blev okej. Jag var inte jätteimpad av min insats. Men sambon tyckte det var gott. Tror dock han till viss del var bussig. :laugh:
 
Januari, sex dagar kvar till lön: Resterande julköttbullar från frysen. Kokt ris. Överbliven hemgjord tomatsås från pizzabakandet. Överbliven majs och oliver från sagda pizzabakande.

Inget för Guide Michelin direkt, men ändå inte så pjåkigt som lunchmåltid! Eller så var jag bara hungrig. :D Nu väntar några dagars improvisationer på övriga frysfynd samt vad som kan räddas in från odlingslanden efter den stränga femdagarsvintern.
 
Både jag och sambon är lite halvdeppiga denna veckan (januari är ju sällan en jättekul månad överlag och lockdown gör den inte direkt bättre) så ikväll beställde vi hem mat. Min tur att välja och det blev koreanskt. Bulgogi för min del och bibimbap till sambon. Så gott, och dessutom blev det en massa rester som kommer att inmundigas till lunch imorgon :d

Nu Snickersglass till efterrätt!
 
Vi var trötta här med och hade dåligt med tid. Så ikväll blev det rostbiff med potatissallad. Köpte färdig gourmetpotatissallad och adderade rätt mkt salladslök, romanticatomater, kapris, ajvar, svartpeppar.
Blev helt ok iaf!
 
Vi var trötta här med och hade dåligt med tid. Så ikväll blev det rostbiff med potatissallad. Köpte färdig gourmetpotatissallad och adderade rätt mkt salladslök, romanticatomater, kapris, ajvar, svartpeppar.
Blev helt ok iaf!

Pimpade helfabrikat kan bli riktigt bra! Ofta är det mest lite färg och tydlig smak som saknas för att det ska bli riktigt gott.
 
Lagade vildsvinsskinkstek i whiskymarinad i söndags. Blev inte alls gott. Whisky är svårt i mat. (Det gick att äta utan problem för alla med lite tillagd kirurgi). Så gott att dricka men så svårt att passa in i maten.
 
Har varit ensam några dagar, så har levt på frukt, kefir och varma mackor- inte alls haft någon inspiration till att laga mat.. Igår var solodagarna över, tillagade varmrökt lax med hjortronsås och blomkålsmos (som jag pimpade med det som fanns hemma: färskost, citron och lite örter). Enkel sallad till.
 
Vi åt laxfilé med sötpotatis och fetaoströra igår. Ikväll blir det kyckling med min gudfars päron/ingefära/citron/timjan-chutney, ris och någon god gräddig sås. :d
 
Helstekt flankstek (eller "bavette" stod det på förpackningen? känner att jag inte helt behärskar alla detaljskillnader dem emellan) tunt tunt skivad till wok med nudlar, blandade frysfynd av grönsaker + konservfynd av bambuskott/vattenkastanjer.

Nu: våfflor med blåbärssylt. :d
 
Helstekt flankstek (eller "bavette" stod det på förpackningen? känner att jag inte helt behärskar alla detaljskillnader dem emellan) tunt tunt skivad till wok med nudlar, blandade frysfynd av grönsaker + konservfynd av bambuskott/vattenkastanjer.

Nu: våfflor med blåbärssylt. :d
Åh wok med nudlar är ju så gott! Tack för tipset, hade glömt av det :) Det får det bli snart härhemma.
Idag åt vi morotssoppa toppad med chili och färska räkor (kvar från gårdagen). Brukar frysa in baser till soppor, i form av pure', enkelt att ta fram och tillsätta ex CF eller grädde. Eftersom jag var ledig idag blev det nybakat bröd till (men ett väldigt enkelt recept).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
8 268
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp