Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi värmde rester av gårdagens paellaliknande. Vi skarvade med mer majs och mer vanamei-räkor för att få till mer mat.
Efter det planerade vi hetsäta After Eight. Vi orkade 4 var innan man drabbades av After Eight-koma. Det är verkligen stabbigt! :laugh:
 
i Lördags slog vi på stort med 3-rätters

Började bra med gratinerad hummer.
137223559_10158060720956819_8402197817503701864_o.jpg


Varmrätt -Tacos
Efterrätt Kladdkaka med hallonsås från pappa och lite vaniljglass.


Igår gjorde sambon skinkstek med klyftpotatis. Steken hoppade jag över så klyftpotatis med bea och en sallad.
Har lite svårt för fläskkött ibland
 
Ikväll rensade vi kyl, frys, skåp etc och åt småplock. Vi skivade och fräste på porchettan i grillpannan, körde någon färdigpanerad fisk med franska örter i airfryern, gjorde sallad och värmde på en liten skvätt pasta med gräddig skaldjurssås.
Gott!
 
Vi fortsatte tömma kyl och frys och gjorde hemkörd pytt i panna av diverse rester. Serverades med HP-sås och rödbetor. Helt ok!
 
Igår åt vi fiskgratäng med torsk, potatis, morötter och gräddig sås. Hade slut på fiskbuljong men hittade "Fina fisken" från Borgeby kryddgård i skafferiet. Lite mer currysmak och blev väldigt gott. :)

Idag förslagsvis något med chorizo. Och gärna pasta. Får slänga ihop något.
 
Jag skulle bara äta lite te och macka till middag. Kl 20:40 fick jag feeling och gjorde istället en gräddig tonfiskpasta med lök, vitlök, gula och röda babyplommontomater, massa kapris, pressade också i lite syltlök och kryddade m chili, vitlökspeppar, svartpeppar, lite franska örter. Blev gott faktiskt!
 
Till frukostlunch (kl 11) värmde jag de tre sista pannkakorna jag hade i frysen.
Efter jobbet åkte jag hem till mamma och pappa och vi åt burgare med briochebröd, hemgjorda pommes, yoghurtdressing, tomat, gurka, sallat och rödlök. Och jag drack en Coca-Cola.
 
Vi fortsätter rensa ut vad vi har hemma. Idag blev det färdigköpt skaldjurspaj, grönsallad, marinerade svarta bönor och vinägrett. Helt ok och skönt att slippa göra så mkt efter lång dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
8 175
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tjockistråden 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp