Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åt vi hämtmat: riktigt god sushi! Flamberad lax nigiri, ebi tempura rolls och bläckfisksallad. Ljuvligt! Till barnet köpte vi pad thai men tydligen har hon börjat älska sushi utan att berätta den lilla detaljen för oss (:cautious:) så 4-åringen åt minst hälften av sushin. Nästa gång får vi köpa sushi till oss alla tre.
 
Årets första utegrillning. Tomat, salladslök, röd paprika och squash i paket, och burgare med hamburgerbröd och klyftpotatis. Loka och Coca-Cola.
Marängcup.
 
Ikväll grillade vi lamm, halloumi, tomater och knyten med potatis, olivolja, kryddor etc. Till det hade vi tsatsiki. Sambon hade köpt färdig sådan iom att jag är sjuk och han ville spara tid och ork åt mig. Men det gör vi nog inte om. Den var inte god direkt trots att jag försökte pimpa till den lite. Grillat lamm är väl dock alltid gott!

Vi skulle egentligen ätit knäckig paj med vaniljsås till efterrätt. Men vi pallade inte baka. Så vi åt björnbärskräm med den där vaniljsåsen. Kräm med vaniljsås är vår nya go to sockersugs-quick fix. :laugh:
 
Oj vad jag har tappat bort att skriva i den här tråden! Men jag har ätit ändå, tro det eller ej! Jag har även varit brutalt sugen på svampsoppa i ett par veckor nu, och ikväll slog jag till och lagade det trots att det är långt ifrån säsongsenligt. Den blev jättegräddig och härlig och åts tillsammans med lite överblivet hembakat surdegsbröd som jag gjorde vitlöksbröd av. Vid sidan av åt vi även lite sparris med mycket olivolja och salt, ty de små stackarna glömdes bort i helgen och började nu bli lite småmjuka. Mycket mumsigt alltihop!
 
Ikväll grillade vi högrevsburgare. Jättegoda verkligen!
Älskar grillsäsongen! :heart
Vi var och handlade idag och tog varsin vagn för att plocka på oss lite kul saker. Sambon varashungrig och kom sedan med tretusen riktigt matiga saker. Jag hade ingen matlust och kom mest släpande med en massa drickbart och frukt. :laugh:
 
Ikväll grillade vi salsiccia, någon stark korv,filékorv, snackspaprikor, champinjoner och knyte med knipplök/smör/kryddor. Supergott!
Vi testade någon mix av grillsås och senap från Johnnys till. Helt klart en ny favorit!
Oj vad sugen jag blev på grillad lammkorv med tzatziki nu! Det får det bli snart.
 
Här blev det en enkel vardagsfavorit idag - pasta med pesto, paprika, körsbärstomater, fetaost och färsk basilika. Egentligen hade jag hellre haft halloumi än feta, men fetaosten behövde ätas och det slank minsann ner ändå :d
 
Igår gjorde vi en pasta med färsk pasta, vanameiräkor, torskrygg, lökar, kryddor etc och en färdig pastasås med ricotta. I med citron och grädde med.
Sjukt gott!
Vi har börjat använda en fond med brynt Charlottenlök som är helt vansinnigt god!
 
Vi hade gäster igår (utomhus) och bjöd på hemrökt lax med citrusrisotto och sparris. Det var andra gången vi testade att röka lax och den här gången blev det ännu bättre än sist (då den inte riktigt fick tillräckligt mycket röksmak). Igår blev den helt perfekt! Till efterrätt testade vi att göra dessertpizza för första gången, helt vansinnigt gott! Mascarpone med citron och vanilj som bas, sedan färska jordgubbar samt nutella på det. :d

Dessert.jpeg


Ikväll blir det fish n chips från lyxstället där man får välja vilken sorts fisk man vill ha. Jag funderar på att testa bergtunga eller om det är hädelse att fritera en så pass "fin" fisk :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 550
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp