Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag drabbades av ngt nyligen och köpte Pucko. Har inte druckit det sen jag var barn. Satan, vad gott det var!
Ikväll drack jag Pucko till havskräftorna etc. I vinglas.. Nu har jag testat det iaf.
Sambon tyckte väl mitt val av dryck var lite 🙄..
I loved it! 😍😂
 
Falsterbo from home, riktigt mysigt! Nystekta zucchini-/halloumibiffar med bulgur och myntayoghurt. Boxvin Pierre Chavin sauvignon blanc.

(Ja, det vankas mycket zucchinirätter nu...) 🙄😄

49599078-608D-4873-8990-3701F18BEE29.jpeg
 
Jag tittade på spisen, spisen tittade på mig och tillsammans sa vi: Nä.
Så istället skar jag upp blomkål, slanggurka, vit färsksaltad gurka, sockerärtor och kålrabbi och vid sidan av det snuskigt mycket mozzarella med en skvätt olivolja på och sen har jag dippat grönsakerna i aioli som blev över igår, och till detta har jag imundigat surdegsbröd från ica med resterna av det brynta smöret från igår. Detta har sköljts ned med lite gult 3aporbubbel. Fi fan vad gott dag 2 i tråden.
 
Idag orkade ingen av oss laga mat. Alltså blev det pizza. Sambo tog kebabpizza och jag någon med diverse kalla skaldjur, ruccola och vitlökssås. Mkt gott!
 
Provade beyond burgers idag, gott även enligt mig som köttätare! Serverade i salladsblad pga. brist på bröd och ork att baka något. Stoppade istället i grillad rotselleri, samt tryffelmajo, rödlöksmarmelad, nyskördad tomat och stekta vitlöksknoppar. :d
 
Jag fattar inte hur folk hinner ta bild på sin mat innan de ätit upp den! 🤔 😅 Fasen, blir jag hungrig då är det bråttom!
/ sign: "hon som alltid ätit upp maten före alla andra vid bordet" :D

Det här med brynt smör hörrni, det är goda grejjer och jag är besatt. 3:e dagen med vispat brynt smör, nu i microvågsbakad bakpotatis, + en 1 st sötpotatis, ruccolasallad, pärltomater, vit färsaltad gurka i stavar och grillpannad halloumi och sriratchamajonäs. En kanna isvatten i glaset efter en dag i solen. Livet är gott.
 
Jag fattar inte hur folk hinner ta bild på sin mat innan de ätit upp den! 🤔 😅 Fasen, blir jag hungrig då är det bråttom!
/ sign: "hon som alltid ätit upp maten före alla andra vid bordet" :D

Det här med brynt smör hörrni, det är goda grejjer och jag är besatt. 3:e dagen med vispat brynt smör, nu i microvågsbakad bakpotatis, + en 1 st sötpotatis, ruccolasallad, pärltomater, vit färsaltad gurka i stavar och grillpannad halloumi och sriratchamajonäs. En kanna isvatten i glaset efter en dag i solen. Livet är gott.

Haha, jag konstaterade just att jag borde lägga lite (=mycket) mer tid på plating för att åstadkomma lite snyggare foton på maten - men nah, där går mitt hungersstreck. Kortast möjliga väg mellan uppläggning och ätande får gå före det estetiska intrycket. /också snabbätare :)
 
Bulgursallad med gurka, salladslök och persilja och falafel.
Nu ska jag baka en blåbärspaj. :)

Blåbärspaj = :love: Har du någon status på blåbärsskogarna att rapportera om, eller är det blåbär från annat håll än egenplockade? (Har "bara" amerikanska blåbär hemmavid och har inte rekat mina möjliga skogsplockställen ännu.)
 
Blåbärspaj = :love: Har du någon status på blåbärsskogarna att rapportera om, eller är det blåbär från annat håll än egenplockade? (Har "bara" amerikanska blåbär hemmavid och har inte rekat mina möjliga skogsplockställen ännu.)
Blåbären plockade jag i Gåeryd, Värnamo kommun. Har även besökt blåbärsskogen någon mil västerut (från Nydala kloster) i dag och där var det gott om dem. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
10 210
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp