Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag lyckades vi laga maten vi skulle lagat igår :) vilket resulterade i en middag bestående av misokryddad och ugnsrostad blomkål, pankopanerad stekt lax, sås gjord på créme fraiche och misopasta, picklad rödlök, avokado och hemgjorda tortillabröd. Väldigt väldigt gott!

Majs- eller bönpasta? Vi kör ibland nudlar gjorda på sötpotatis. Eftersom vi har en glutenintolerant avkomma har jag tvingats hitta alternativ. Något av det kanske funkar för dig ibland?
Att begränsas i vad man äter är ju skit.

Nja, kan jag inte äta mina hederliga Barilla spaghetti får det vara ;) ja visst är det skit att inte få äta vad jag vill? Eller jag antar att jag skulle kunna få göra det om jag gick ner 15 kg och mitt socker låg stadigt. :meh: Vilket gör det ännu värre...

Jag äter faktiskt en del risnudlar och glasnudlar. Ffa de koreanska glasnudlarna som är gjorda på mungbönor.

Investera i en termometer om du inte redan har det! Guld värt att mäta brödets innertemperatur istället för att laborera med tiden :)
Jag hade en i men tydligen inte på helt rätt ställe eftersom det blev undergräddat ändå, och då flyttade jag den ändå en gång för att vara säker. Men nu vet jag var jag måste sätta termometern iaf.

Nja, kan jag inte äta mina hederliga Barilla spaghetti får det vara ;) ja visst är det skit att inte få äta vad jag vill? Eller jag antar att jag skulle kunna få göra det om jag gick ner 15 kg och mitt socker låg stadigt. :meh: Vilket gör det ännu värre...

Jag äter faktiskt en del risnudlar och glasnudlar. Ffa de koreanska glasnudlarna som är gjorda på mungbönor.

Blörk! Men heja dig!

Jag slapp laga middag igår :banana: Min käre bror kom och hämtade äldsta dottern vid lunch och åkte till Danmark med henne och sen tog han med sig alla ingredienser till hamburgare så sambon behövde bara grilla köttet så var middagen färdig :up:

Jag åt på lokal efter bio igår. Antipasti, gott! En intressant sorts... paté, som servitören skämtsamt kallade för slarvsylta (jag har ingen aning om vad det var men det var gott), två sorts kallskuret, ett underbar fluffigt vitt bröd, ett par bitar riktigt mörkt knäckebröd och några gudomliga oliver. Hade önskat mig en bit ost också men det var gott ändå. Jag var lite mätt efter popcornen så det behövdes inte så mycket mer. Sällskapet åt en burgare som hen beställde well done, jag är lite orolig. (Särskilt som hen bara är 178 eller så.)

Jag åt på lokal efter bio igår. Antipasti, gott! En intressant sorts... paté, som servitören skämtsamt kallade för slarvsylta (jag har ingen aning om vad det var men det var gott), två sorts kallskuret, ett underbar fluffigt vitt bröd, ett par bitar riktigt mörkt knäckebröd och några gudomliga oliver. Hade önskat mig en bit ost också men det var gott ändå. Jag var lite mätt efter popcornen så det behövdes inte så mycket mer. Sällskapet åt en burgare som hen beställde well done, jag är lite orolig. (Särskilt som hen bara är 178 eller så.)
Så kort och vill ha köttet well done. :(

Det kräver VERKLIGEN EN HEL DEL av hens biceps som kompensation.

Fast risken är att de med 185 centimeter muskler beställer in en blodpöl att ha mellan bröden. :cautious:
Lagom är ju bäst, som vi kultiverade personer brukar säga.

Men jag hade gärna sett att @Anna med sällskap hade fått in någon lagom svår ostsort, så att vi tillsammans hade kunnat värdera sällskapets ostkompetens direkt. Man vill ju få de stora livsfrågorna avklarade tidigt i vännernas nya relationer.

Investera i en termometer om du inte redan har det! Guld värt att mäta brödets innertemperatur istället för att laborera med tiden :)
Förlåt för OT, men jag måste bara berätta... Vi försökte transportera hem en sådan termometer från semestern i förrgår, eftersom vi håller på att hjälpa min bror att flytta hem från solen. När vi slängde upp resväskan i taxin till flygplatsen kom vi på något vis åt alarm-knappen (note to self: mjuka resväskor suger), så det började pipa som en väckarklocka (eller något annat...) där inne. Det tyckte varken vi eller taxichauffören var särskilt kul, men efter några sekunders panik kom vi på vad det var som pep. Termometern packades upp och batteriet plockades ur för att undvika en favorit i repris på en ännu mer opassande plats - typ flygplatsen! :nailbiting:

Här har det ätits wrap med falafel och halloumi till lunch, och ikväll tänkte jag göra en soppa på butternut squash. Funderar på att göra en "kaka" med sparris, soltorkade tomater och oliver till - en vän delade nyligen ett recept på det och det lät så himla gott! Man kan ju alltid låtsas att det är vår i köket i alla fall, tänker jag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka