Var tvungen att googla, den salladen lät som nått jag verkligen kommer gilla. Sätter upp på helgens mat lista, tack för inspirationVisa bifogad fil 166673
Spareribs med mizeria sallad. (jag har blivit tokig i den)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var tvungen att googla, den salladen lät som nått jag verkligen kommer gilla. Sätter upp på helgens mat lista, tack för inspirationVisa bifogad fil 166673
Spareribs med mizeria sallad. (jag har blivit tokig i den)
Jag tycker det är gott att dryga ut köttfärssås med linserHoppas det är okej att jag hoppar in med en fråga! Jag har nästan ett halvt kilo torkade röda linser, och ett kilo blandade torra linser. Försöker hitta något att göra med dem som inte är gryta. Någon som har tips?
Räknar jag tyvärr in i konceptet grytaJag tycker det är gott att dryga ut köttfärssås med linser![]()
Ja då är det ju svårt, jag tycker linser gör sig bäst när de så att säga är "mos".Räknar jag tyvärr in i konceptet grytamen ja, det brukar jag också göra.
Vill minnas att man kan göra typ linsbiffar... Men vilket recept ska man göra?
Dessa är goda!Hoppas det är okej att jag hoppar in med en fråga! Jag har nästan ett halvt kilo torkade röda linser, och ett kilo blandade torra linser. Försöker hitta något att göra med dem som inte är gryta. Någon som har tips?
Hoppas det är okej att jag hoppar in med en fråga! Jag har nästan ett halvt kilo torkade röda linser, och ett kilo blandade torra linser. Försöker hitta något att göra med dem som inte är gryta. Någon som har tips?
Det är en "Mixed Dal": gula moong, svarta linser, delade kikärtor (hade jag missat) toor dal (måste googla..), röda linser, split moong linser. Ser lite ut som en påse konfetti tbhVad är det för blandade sorter? Man kan koka dem (al dente, inte mosiga) skölja av dem i kallt vatten och ha i matig sallad ihop med någon god dressing. Typ salade nicoise. Eller enbart kokade, kalla linser med en god dressing som side dish till annan mat vilken som helst.
Röda linser funkar utmärkt att koka tills de går sönder, hälla av vätskan, (ev mixa slätt om man vill, annars strunta i det) och sedan blanda i smet till ugnspannkaka, våfflor, plättar osv för extra protein- och näringsboost (gör vi till barnen). Trevlig vårmat för vuxna med, våfflor med "salta" tillbehör som räkor, kallrökt lax, dill, citron osv.
Linsbiffar som någon nämnde.
Man ska också kunna använda dem i pajdegskal om man vill göra matpaj men det har jag inte testat, finns säkert recept om man googlar![]()