Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 015
  • Visningar Visningar 104 343

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en hel butternutpumpa hemma jag köpte på impuls förra veckan för att det var extrapris. Något bra tips på vad jag kan göra med den? Kan man typ ugnsrosta och äta med tzatziki som sötpotatis? Aldrig ätit det :)
Absolut ungsrosta, sötpotatis och pumpa är ganska lika i smaken tycker jag så det blir kanske lite kaka på kaka? Vanlig potatis, rotselleri och lök är dock gott att ha till.

Alltså! Sallad!!
Tog 36 år att upptäcka sallad som rätt :rofl:

Och man man kan ju gör en räksallad hemma stor som TVÅ takeaway och inte betala 300 spänn. Magi!

Och kan rekommendera kålmix blandat med en massa färsk basilika, en dröm.

IMG_6385.webp

Comfort food på hög nivå.
Gör en skål spicy demae ramen (där man vispar nudelvattnet med ägg, majonnäs och kryddblandning innan).

Gör en förpackning kraft (eller dylikt) mac and cheese. När den är klar. Blanda allt i kastrullen.

Bon appetit :D

IMG_6439.webp

Tillbehör/salladstips!
Detta recept har swishat förbi flera gånger i min feed, och jag kan säga att den får fem av fem toaster.

Hacka isbergssallad, ned i en skål.
Pressa över citron.
Krydda med salt, peppar och färsk vitlök. Klart!

Idag hade jag även färsk vitkål hemma, så blandade ut med det. Alltså det är LÖJLIGT gott.

Tillbehör/salladstips!
Detta recept har swishat förbi flera gånger i min feed, och jag kan säga att den får fem av fem toaster.

Hacka isbergssallad, ned i en skål.
Pressa över citron.
Krydda med salt, peppar och färsk vitlök. Klart!

Idag hade jag även färsk vitkål hemma, så blandade ut med det. Alltså det är LÖJLIGT gott.
Pressad vitlök då eller skivad?

Melanzane alla parmigiana​

Mums! Var sugen på att göra just detta idag. De har haft jättebillig aubergine hela veckan men såklart just idag var de inte billiga längre och dessutom rätt skruttiga.

Gjorde nån lasagne-variant istället: varvade lasagneplattor, aubergine, zucchini, tomat och mozzarella och så en god tomatsås med massa färsk basilika i, parmesan och mer mozzarella ovanpå. Sjukt gott 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Tittar in i ditt kök del 25
  • Tittar in i ditt kök, del 16
  • Tittar in i ditt kök, del 9
  • C
    Svårsmält mat?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn