Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag handlade på väg hem från stallet, höll på att köpa grön eyeliner med hejdade mig i sista stund. Hittade istället gigantiska chokladkakor från marabou "creamy biscuit" som jag knaprade på i bilen hem. Väl hemma blev det yogi bedtime te och kesella med tinade bär som jag tydligen glömt i köken innan jag åkte till stallet. Så går det när man handlar på fastande mage. (Katten fick mat också, lax i sås och biff i sås betydligt hälsosammare än det jag fick med mig).

Mår skit (förkyld) så jag tog ut dragen kossa ur frysen och förstärkte med extra chipotlepaste. Det smakade ju något iaf :p

I förrgår var jag på Smak och Mera, nya tapasstället i Falun (jobbmiddag). Riktigt trevlig upplevelse och de andra var också nöjda, tur för mig eftersom det var jag som hade bokat. Kommer att gå dit igen, bara förkylningen försvinner och jag får tillbaka mina smaklökar.

I kvall blir det en Mexicansk spenat och avacado sallad med en "blackened" (med chipotle kryddor) kyckling och till det hemgjord lemonade.

I kvall var jag lat ... det blev lite bacon och sedan en fullt mogen, nastan svart, plantain (mat banan) stekt i bacon fettet:d och en snabb sallad av spenat och korsbars tomater med ett glas Merlot till och frusen yogurt med varma hallon. Nu blir det nog ett till glas vin ... och kanske mer frusen yoghurt med varma hallon ocksa.:D

Igår åt jag pepparbiff med potatisgratäng, gröna bönor och tomatsallad. Det är gott med sådan mat ibland! Ett glas rött till förstås.

Just nu lagar jag köttfärslimpa fylld med knaprigt bacon och fetaost, med ett par sardeller och halverade Romanticatomater på. Blir senapig broccoli till det. Och lite mer rött.

I går konferensmiddag med bland annat tempurafriterad vit sparris (ljuvlig) och gös med potatisbakelse (synnerligen delikat) + vitt vin till huvudrätt. Ytterst nöjd. I kväll åter utlämnad till egen kokkonst/kylskåpslänsning. Ugnsbakade vita bönor med oliver, tomat, champinjoner, lök och oregano samt kokta blandade kvarngryn. Inte riktigt som igår, men det duger.

Blev picknick vid en tjärn ute i det underbara vädret ikväll :)
Hundarna sprang och lekte och jag och sambon åt grillad kyckling med grönsallad, tomater och fetaostcreme och en bit baguette med olivröra till.
Mumsigt värre :)
Avslutades med jordgubbar och grädde.

Jag sitter och langtar efter middag nu ... doften fran pulled pork med South Carolina senaps-barbecue sas gor mig saaaa hungrig. Sedan kanske det blir en pay med farska bar.:d Nu ar det dags att latta pa korken pa vinflaskan.:p

Grillade potatisklyftor, färsk rödlök skuren på längden, saltas och grillad och glad hönapönatutte som först stektes upp i panna med rubbing och honung, sen lades i form med täcke av creme fraiche med timjan och rostad vitlök blandad med en slatt grädde, en halv påse riven ost, en halv påse riven mozarella och så gratinerat i ugn en halvtimme. Färska rädisor, alfaalfa och vitlöksfräst grönkål. Mums. Mjölk till. Från glada kossor. Men sen, sen åt jag ett par skivor pata negra, av troligtvis oglada spanska grisar. Ave maria.

Tydligen är det bara jag som äter här, inte konstigt att jag känner mig som en gödgris när alla andra ser ut som svultna sylfider. :angel:

Igår åt jag grillad lax, stor sallad på bifftomat, plocksallad, rädisor, riven rödkål, riven vitkål, små broccolibuketter, salta solrosfrön, kapris och ett par skedar bulgur. Vitt bröd doppat i olivolja och salt och vatten till det.

Nejdå @honung, jag äter också - men mest ceasarsallad och fetaost. :cautious:

Igår åt jag i alla fall något annat: kikärtscurry med koriander och lite yoghurt. Ris hade varit gott till, men det orkade jag inte greja med, så jag hade bröd till istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 567
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 246
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka