Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag kopte jag bregott med havssalt ... sa HIMMELSKT gott. Lunchen blev da en mjuk tunnbrods macka med bregott och messmor. Jag far nog fixa till mig en hard tunnbrods macka ocksa. SA gott.

I kvall blir det pulled pork igen da jag lovade maken att tillaga det till hans syster i kvall ... det ar sa behandligt med mat som lagar sig sjalv:p

Har en tioåring i huset som fått bestämma mat tre dagar i rad. Torsdag blev det hemgjorda hamburgare, fredag gjorde vi tacos och i kväll blev det fläskpannkaka.
I morgon ska jag återta bestämmandet och starta grillen!

Vad jag livnär mig på idag:
2014-06-15140612_zps0ff1eae5.jpg

@Hyacinth hur grillar du fisken? I halster?

Idag åt vi hos några grilltokiga kompisar men det blev lite ont om tid att grilla så istället åt vi bulgursallad (bulgur, tomater, persilja, citron, feta) med halloumi. Resten åt kycklingfilé istället för halloumi. Vitt ekologiskt vin till.

@Hyacinth hur grillar du fisken? I halster?

Idag åt vi hos några grilltokiga kompisar men det blev lite ont om tid att grilla så istället åt vi bulgursallad (bulgur, tomater, persilja, citron, feta) med halloumi. Resten åt kycklingfilé istället för halloumi. Vitt ekologiskt vin till.

Vi lade den med skinnsidan nedåt tills den var nästan klar, när vi vände den en bit aluminiumfolie mellan fisk och galler. Gick rätt bra, torsken var svårast, den föll isär rätt mycket.

Vi lade den med skinnsidan nedåt tills den var nästan klar, när vi vände den en bit aluminiumfolie mellan fisk och galler. Gick rätt bra, torsken var svårast, den föll isär rätt mycket.

Jag läste ett tips till just fiskgrillning någonstans för ett tag sedan - att lägga fisken på citronskivor på gallret för lättare vändning och noll fastnande - samt god smak. Lät smart tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 565
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 243
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka