Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Supersmart !Jag läste ett tips till just fiskgrillning någonstans för ett tag sedan - att lägga fisken på citronskivor på gallret för lättare vändning och noll fastnande - samt god smak. Lät smart tycker jag.
Et halster är också en bra investering av små pengar om man gillar grilla fisk. Och halster eller galler ska fettas ordentligt för att undvika att bränna fast fisken.
---------------------
Dagens middag; Kokt färskpotatis, varmrökt lax, skirat smör. Ett berg av rädisor.
Vi har på landet, men inte hos väninnan vi hälsade på
Ikväll blir det laxbiffar på rester från igår, panerade och vända i stekpannan.
Till det örtdipp på blandat urval av det jag har, en salig blandning av mynta (3 sorter, vanlig, jordgubb och choklad) ananassalvia (helskum men snygg) citron- och apelsintimjan, fransk dragon och gräslök. Hoppar över rosmarinen. Lite citronzest, salt, peppar och gräddfil. Ugnsrostad färskpotatis och sallad med valnötter till. Inväntar nu potatisen och att barnet skall få godnattsaga innan jag fortsätter i köket. Vatten i glaset efter en utsvävande helg. Vet inte heller vad för vin man har till ananassalvia och mynta om jag ska vara ärlig.
Supersmart !
Än så länge vinlöst, men kvällen är ung.
Puss på dig @Anna , det lät nog flådigare än det var. Men gott blev det!
Jag har dille på kryddor, så jag ber närmsta blomsterhandeln att ta hem roligheter åt mig jag googlar fram.
Ja, du får väl kämpa lite! Personligen hittade jag en lingoncider till den frysta lasagnen i kylen. Den smakade tyvärr mer lingonris eller annat träigt än lingon.
@mandalaki, har du fastnat i tentaklarna? Man behöver inte äta sina artfränder levande för att vara tuff!
Jag tror @mandalaki fastnat i Kostas tentakler!
Var är @bläckan förresten? Slutat äta?
Men fi fan sluta nu! Nu är du nära, mycket nära ignore-lådan!
(jag har inte hunnit med lunch än, och plötsligt ser allt, jag lovar ALLT i mitt kylskåp fullständigt ointressant ut...)