Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Egna hamburgare här, med Frisco-bröd som jag aldrig smakat tidigare men som var goda. Romansallat, tomater, saltgurka, lök, dijonsenap, ketchup och någon intressant mexikansk het sås och någon skiva prästost blev det också. Ett glas zinfandel till som i ärlighetens namn kanske var lite malplacerat - men det var gott och det får väl vara det viktigaste ;-)

Jodå, det är det som är en del av problemet. Jag är mycket förtjust i de censurerade objekten, men de är förbjuden frukt för mig och många andra. :angel:
Nu är 3.4 kg bröd ute ur ugnen, och jag har provsmakat. Tre skivor provsmak fick det bli, med smältande smör och likaså ost, innan jag kände att jag kunde godkänna baket.
Eller är jag bara en gottegris?

Det som är bra med mitt recept är att nötterna är optional, så även en nötallergiker kan avnjuta världens godaste bröd.

Nu är 3.4 kg bröd ute ur ugnen, och jag har provsmakat. Tre skivor provsmak fick det bli, med smältande smör och likaså ost, innan jag kände att jag kunde godkänna baket.
Eller är jag bara en gottegris?

Det som är bra med mitt recept är att nötterna är optional, så även en nötallergiker kan avnjuta världens godaste bröd.

Man kan aldrig vara för noggrann när man kvalitetstestar! :D

Här är jag lite i valet och kvalet... smulpaj med jordgubbar och rabarber till efterrätt eller jordgubbar med zabaglione? Jag är sugen på båda men tror inte min midja klarar av båda.

Varmrätten blir oxfilé med färskpotatis, tzatziki och caprese. Förrätt (och ev nattsnacks) blir varma hemmarökta räkor (japp, jag har satt fart på röken!).

Ängamat (morötter, spenat, ärtor och zucchini) blir det här. Känns lite lagom svenskt traditionellt med grönsaker i jolmig mjölkredning såhär på midsommarafton. Fast godare eftersom jag använder havremjölk och inte komjölk.

Ängamat (morötter, spenat, ärtor och zucchini) blir det här. Känns lite lagom svenskt traditionellt med grönsaker i jolmig mjölkredning såhär på midsommarafton. Fast godare eftersom jag använder havremjölk och inte komjölk.
Jolmig mjölkredning? Jag brukar koka grönsakerna i buljong och sedan pyttsa i en skvätt grädde. Milt är det ju onekligen men ingen läskig redning i sikte...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 497
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 240
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka