Bukefalos 28 år!

Tjock häst

Sv: Tjock häst

Min lilla pålle var överviktig så jag la in ett extra ridpass, samt minskade på kraftfodret.
Sen får hon stå i en "bantar-hage" om nätterna. Hon har gått ner 45 kg.
 
Sv: Tjock häst

Av de erfarenheter jag har haft så funkar inte växelbete något bra alls. De står i en hage om natten som det inte finns något bete alls i, sen så släpps de ut på morgonen (jättehungriga) och vräker i sig allt gräs... De hästarna var mer överviktiga än de som gick på normalt bete. Det som funkar bäst är att låta dom gå på magert bete hela tiden.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 257
Senast: Twihard
·
Hästvård Jag undrar hur ni löst betet för när det funnits en häst i flocken som inte kan äta så stora mängder gräs som de andra? Har den fått...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Blyger
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 838
Senast: Habina
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
890
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp