Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbhelg.. Försöker hålla mig i skinnet men det har rullat på hyfsat. Har lyckats räkna men inte fixera på maten och jag märker att när jag tar bort snabba kolhydrater så är det lättare. Jag tänker inte så himla mycket på mat som tidigare utan fokuserar på att peta i mig nåt regelbundet.

Jag tycker att det seegt i träningen och jag har ingen större motivation men jag har varit på gymmet 43 gånger senaste 90 dagarna så typ varannan dag? Det bättre än jag trodde, jag hade ju två veckor dessutom där jag var sjuk och bara tränade ett pass och insåg att jag behövde mer vila.

Idag har vi ätit tacos på kycklingfärs och massa grönsaker, så gott och mättande. Två nätter kvar att avverka..

Här har träningen stannat av helt. Verkligen totalt.
Får så ont i kroppen av bara små promenader.. Försökt komma igång och träna mer, men det gör ont. Inte träningsvärk, utan annan typ av smärta.
Varit på vårdcentralen och fick rådet att gå ner i vikt och återkomma om det inte blir bättre..
Men på den ljusa sidan, läkaren tyckte inte att jag skulle ner 30 kg (vilket jag alltid får höra annars) utan snarare 15. Det skulle ge ett högt bmi men läkaren tyckte det var mer realistiskt för min kroppsbyggnad.

Här har träningen stannat av helt. Verkligen totalt.
Får så ont i kroppen av bara små promenader.. Försökt komma igång och träna mer, men det gör ont. Inte träningsvärk, utan annan typ av smärta.
Varit på vårdcentralen och fick rådet att gå ner i vikt och återkomma om det inte blir bättre..
Men på den ljusa sidan, läkaren tyckte inte att jag skulle ner 30 kg (vilket jag alltid får höra annars) utan snarare 15. Det skulle ge ett högt bmi men läkaren tyckte det var mer realistiskt för min kroppsbyggnad.

Hade också en period av intensiv värk i kroppen när jag vägde som minst (fortfarande för mycket). Läkare sa åt mig att gå tillbaka till tyngre styrketräning och det hjälpte faktiskt. Det var lite missmodigt att gå ner 30kg och få mer ont än innan 😝.

Nu har jag fortfarande värk i kroppen men känner främst av det när jag lägger mig för att sova.. Tror det kan vara kopplat till klimakteriet som borde närma sig nu 🙄.

Hade också en period av intensiv värk i kroppen när jag vägde som minst (fortfarande för mycket). Läkare sa åt mig att gå tillbaka till tyngre styrketräning och det hjälpte faktiskt. Det var lite missmodigt att gå ner 30kg och få mer ont än innan 😝.

Nu har jag fortfarande värk i kroppen men känner främst av det när jag lägger mig för att sova.. Tror det kan vara kopplat till klimakteriet som borde närma sig nu 🙄.
Tränar jag tungt får jag så ont att jag knappt kan röra mig..

Har nu gått ner 13% från min startvikt. Om två månader byter jag medicin. Håller bara på diskutera med läkaren om jag verkligen ska gå in på så pass hög dos som hen ordinerat (startdos är 2,5 och receptet är på 7,5).
Kommer bli dyrare per månad men förhoppningsvis kommer jag i mål snabbare och kan trappa ner och gå in på underhållsdos sen.

Har inte tränat i veckan som var pga förkylning och nu protesterar min rygg högljutt.

Fortfarande sliten av förklylningen men nu så börjar det komma tillbaks lite ork.

Tänkte hinna med gymmet i veckan. satsar på 1 kväll men försöker planera för 2.

Vågen står still vilket är lite surt

Har nu gått ner 13% från min startvikt. Om två månader byter jag medicin. Håller bara på diskutera med läkaren om jag verkligen ska gå in på så pass hög dos som hen ordinerat (startdos är 2,5 och receptet är på 7,5).
Kommer bli dyrare per månad men förhoppningsvis kommer jag i mål snabbare och kan trappa ner och gå in på underhållsdos sen.

Har inte tränat i veckan som var pga förkylning och nu protesterar min rygg högljutt.

Snyggt jobbat!!

Jag blev nyfiken och räknade, 24,6% har jag gått ner, 27 kilo! Jag har ju kvar en del men är inom nåt ok-spann viktmässigt.

Jag tycker det gått förvånansvärt lätt, om man får säga det. Men jag har nog hittat mitt sätt, reggar ordentligt men inte maniskt vad jag äter. Det jag bävar mest för är hur jag ska hålla vikten rätt när nedgången är klar. Jämnvikt. Den är svår.

Inte vågat väga mig på några dagar pga av less då den stod still men idag så visade den - 2kg :banana:

Bra start på dagen :D

Min mammas man har börjat gå på Munjaro och förlorat 9kg på 2v. Heja han! (eller honom osäker på meningen där)

Nu har han otroligt mycket att ta av så än så länge syns det inte men han känner att det börjar bli lättare att röra på sig.

Träningen i går gick bättre än jag väntade mig med tanke på förkylningen förra veckan.
Lyckades strecha framsida lår ståendes, har haft svårt med det tidigare så gjort det liggandes på golvet. Måste fortfarande hålla i mig men ändå, vilkte framsteg i rörligheten.
Lite tråkiga nyheter att hon som håller i passet inte kommer vara kvar tisdagar då hon har problem få ihop det med sitt 9-5 jobb. Så håll tummarna för att det kommer en ny lika bra och lika bra pass tisdagar. Hon är iallafall kvar på lördagar tackolov.

Gått ner ännu en första siffra (alltså inom spannet för den nya förstasiffran). Iofs hände det på två dagar så känns inte så hållbart. Lite deppad över att 'fel' delar på kroppen försvinner. Mina ben, min rumpa (platt som en pannkaka) medan buk och mellangärdets fett sitter där det sitter. Underarmarna upp armbågen har smalnat av men inte överarmarna. Mysko.

Gått ner ännu en första siffra (alltså inom spannet för den nya förstasiffran). Iofs hände det på två dagar så känns inte så hållbart. Lite deppad över att 'fel' delar på kroppen försvinner. Mina ben, min rumpa (platt som en pannkaka) medan buk och mellangärdets fett sitter där det sitter. Underarmarna upp armbågen har smalnat av men inte överarmarna. Mysko.
Inte det minsta mysko. Snarare rätt vanligt.

Så fördelar sig viktminskning på många kvinnor

Jag har nu gått ner till 91 kg, det känns bra faktiskt, blev jätteförvånad i morse när jag ställde mig på vågen och såg 91,0! Har ännu inte kommit upp i så många mål per dag som jag borde kanske, men jag funderar på om det inte mer är kosten där mejeriprodukter som saknas helt kan ha betydelse? Eller så har viktplatån bara planats ut för en tid. Eller så är det min ena epilepsimedicin som har viktnedgång som biverkning som hjälper till. Dock gjorde den inget mellan april och augusti utan allt har kommit mellan slutet av augusti och nu.

Och nu gick det upp igen, ca 1/2 kg från en dag till en annan. Men det är lite som tidvatten, den kommer och går men drar sig tillbaka lite varje gång. Förhoppningsvis. Jag fasar lite inför jul/nyår, men tänker samtidigt att men vad fasiken, en gång om året. Sedan får jag börja om igen i januari bara jag kan hålla det inom rimliga gränser.

Och nu gick det upp igen, ca 1/2 kg från en dag till en annan. Men det är lite som tidvatten, den kommer och går men drar sig tillbaka lite varje gång. Förhoppningsvis. Jag fasar lite inför jul/nyår, men tänker samtidigt att men vad fasiken, en gång om året. Sedan får jag börja om igen i januari bara jag kan hålla det inom rimliga gränser.
Jag diffar upp till 2 kg på samma dag ja.

Ok.. tecken på att man blir gammal?

Var på gymmet med vänner i lördags. Kul gruppträning med maskiner och fria vikter.

Dock i slutet på passet drar jag på mig en muskelbristning... Nånstans under fettet vid MAGEN så brast det.

Ja ja bara skratta åt eländet :rofl:

Nya tag efter jul igen :D

Hejsan alla jag hoppar in här. Jag vägde 105 kg imånadsskiftet november december. Bestämde mig för att göra en ny gastric by pas privat och inte blanda in den vanliga sjukvården. Av en slump tillbringade jag en dag med min exmake som jobbar som kirurg och berättade mina planer. Han sa då att det var en dålig idé nu när det finns så bra läkemedel för att gå ner i vikt. Sagt och gjort så började jag med ozempic och har gjort det i fyra veckor. Helt fantastiskt! Vi åkte sen till Egypten och åt och drack mycket. Sedan har jag tyvärr druckit alltför mycket vin. Men men vägde mig igår och väger 97 nu. Nu ska jag ta mig igenom en månad där jag ska dra ner på alkoholen rejält för att se vad det gör med viken.

Hejsan alla jag hoppar in här. Jag vägde 105 kg imånadsskiftet november december. Bestämde mig för att göra en ny gastric by pas privat och inte blanda in den vanliga sjukvården. Av en slump tillbringade jag en dag med min exmake som jobbar som kirurg och berättade mina planer. Han sa då att det var en dålig idé nu när det finns så bra läkemedel för att gå ner i vikt. Sagt och gjort så började jag med ozempic och har gjort det i fyra veckor. Helt fantastiskt! Vi åkte sen till Egypten och åt och drack mycket. Sedan har jag tyvärr druckit alltför mycket vin. Men men vägde mig igår och väger 97 nu. Nu ska jag ta mig igenom en månad där jag ska dra ner på alkoholen rejält för att se vad det gör med viken.
Ursäkta men ett inlägg som detta gör mig förbannad. Ozempic är inte nått man ska ta å fortsätta som vanligt. Att få det bara sådär är jäkligt fel av sjukvården tycker jag. :mad:

Ursäkta men ett inlägg som detta gör mig förbannad. Ozempic är inte nått man ska ta å fortsätta som vanligt. Att få det bara sådär är jäkligt fel av sjukvården tycker jag. :mad:
Jag har ändrat jättemycket.Äter inte ens hälften av vad gjort förut. Hoppar även över godis glass och bakverk.
Jag har inte haft kontakt med sjukvården inte heller tagit någon resurs från dem.
Jag betalar flera tusen i månaden utan högkostnadsskydd för läkemedlet.
Jag har god kontakt med läkaren som skrev ut det och återkopplar precis hur jag lever och vad jag ska ändra på successivt.
Tråkigt att du blev arg såhär kvällen innan julafton jag beklagar det. God jul.

Alltså en genuin fråga, exakt vad är det man ska ändra på? Personen ifråga har sagt väldigt lite om hur hon har levt eller vad hon har gjort för att påverka vikten innan, det enda som är sagt är att hon drack lite för mycket. Exakt vad krävs för att man ska använda Ozempic ”rätt” enligt dig? Inga ”snedsteg” utan leva 100% ”rätt”? Ingen semester? För om vi alla hade kunnat leva så från början hade ju ingen varit överviktig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat