Jag tycker det känns väldigt motigt emellanåt (typ nu). Jag har skrivit en lång lista för mig själv med olika anledningar som jag läser igenom (och fyller på med nytt när jag kommer på något). Här kommer ett axplock om det är något som kan passa in

- Enklare med ridningen
- Jag vill leva länge
- Alla ökade hälsorisker som kommer med övervikt (jag ska inte ranta exakt, men jag har ett utplock listat i min lista)
- Att det är svårt att gå ner i vikt. Men det är även svårt att leva med övervikt
- Tiden går oavsett om jag lever ”bättre” eller inte, men kollar jag tillbaka på denna tiden kommer jag önska att jag gjorde bra val
- Vardagen blir enklare om jag går ner i vikt. Enklare att gå runt, cykla till ställen, svettas mindre i varmt väder, köpa kläder etc
- Jag är piggare och mår bättre när jag fattar bra beslut i vardagen
- Billigare att skippa hämtmat, godis etc (eller om man nu har någon annan ”last”)
- Jag har ont i knäna
- Har olika saker jag vill lära mig som blir enklare med lägre kroppsvikt. Tex pistol squats och att stå på händer. Det kan ju vara väldigt olika saker för olika människor, vissa har ju tex som mål att kunna ställa sig upp från golvet utan att använda händerna och det är väl ett toppenmål
Och i slutändan försöker jag tänka att motivation alltid kommer och går, det är diciplin som ger mig resultat i slutändan. Och jag har aldrig ångrat ett ”bra” val, men i efterhand är det ofta jag känner att godiset var onödigt tex