Jag har varit bortrest en del så det har blivit mycket resturang och lite gym. Vågen kommer säkert visa plus imorgon men sånt är livet. Har lagat matlådor för nästan hela veckan och har mycket god mat i frysen också, tex kyckling och lax 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vågen gick upp nu har den gått ned igen 
Bara +0,1 kg sen senast jag vägde in migVäldigt oväntat, kan bli spännande att se hur det blir med vikten kommande vecka. Var på gymmet i morse iallafall
Nä så är det juSå lite räknar jag knappt när jag väger mig. Räcker man går och kissar så kan det skilja såpass mycket
Mvh Diabetikern som insett att hennes morgonrock väger exakt 0,4kg och jag väger 0,2kg mer efter dusch än före dusch
Att gå hemma sjukskriven var ingen bra ide![]()
Om du vill svara, vad tar du för medicin?Helgens matintag har likt förra helgen inte varit optimalt. Vi åt pizza till både sen lunch (på Hovet) och till middag (hemlagad) på lördagen.
Det var ganska intressant hur stor skillnaden var hur mycket jag orkade äta eftersom jag tog medicinen däremellan.
Nu delade vi på en pizza där på hovet men jag hade lätt fått i mig hela. Till middag orkade jag en bit, (särbon tog tre så totalt blev det en halv plåt)
Blev ingen träning iom jag kände mig förkyld i fredags men blivit mycket annan aktivetet då vi installerad både ny tvättmaskin och ny duschkabin i min lägenhet.
Men nu har jag bokat Tabata/core i morgon men avvaktar vägning till fredag med tanke på jag känner av jag lagt på mig vätska i helgen.
Jag går på Ozempic sen 10 veckor tillbakaOm du vill svara, vad tar du för medicin?
Jag har tappat på motionen sedan skolan började för två veckor sedan. Har mest blivit stillasittande aktiviteter. Så, igår kväll knåpade jag ihop nya mål och rutiner för de kommande veckorna.
Eftersom jag har en tendens att undvika t.ex. träningspass som är ”långa” med allehanda ursäkter; för att det blir ett jobbigt måste i kombination svårt att hinna med / stress osv, så tänker jag försöka lura hjärnan. ”10 min styrketräning” = 10 min hinner jag oavsett hur dagen ser ut, och att bara träna 10 min kanske kan öka motivationen, det är ju bara 10 min trots allt.
Sedan att jag kommer träna längre än 10 min vet inte den del av hjärnan som tycker det är motigt. Den ser bara siffran.
Samma för yoga, istället för 30-60 min tre gånger i veckan, så ska jag köra dagliga 10 min på morgonen och 10 min på kvällen. Funkat än så länge.
Fixade en habit tracker för att ha koll på mina framsteg (eller baksteg)
Visa bifogad fil 173871