Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gick ju ner ett drygt kg ofrivilligt, ska dock försöka hålla mig kvar på den vikten ett tag om jag kan, innan jag tar nya tag. Igår åt jag ju en myckenhet onyttigheter, salami, lax, oliver, soltorkade tomater, Bretonkex, boursinost. Och cashewnötter. Vågar inte väga mig. Idag blir det resterna av det onyttiga. Plus då äpplen och nektariner. Hjälp. Orkar inte ta många steg heller.

Jag gick ju ner ett drygt kg ofrivilligt, ska dock försöka hålla mig kvar på den vikten ett tag om jag kan, innan jag tar nya tag. Igår åt jag ju en myckenhet onyttigheter, salami, lax, oliver, soltorkade tomater, Bretonkex, boursinost. Och cashewnötter. Vågar inte väga mig. Idag blir det resterna av det onyttiga. Plus då äpplen och nektariner. Hjälp. Orkar inte ta många steg heller.
Men visst äter du förutom snacksen riktig mat också?
Se nu till att du äter de saker du behöver OCKSÅ. Visst kan man vilja begränsa det onödiga, men du måste ju också äta allt din kropp faktiskt behöver.

Men visst äter du förutom snacksen riktig mat också?
Se nu till att du äter de saker du behöver OCKSÅ. Visst kan man vilja begränsa det onödiga, men du måste ju också äta allt din kropp faktiskt behöver.

Nja, åt bara småplock i går och kommer göra det idag också, två onyttiga småplockdagar tror jag inte gör så mycket till eller från förutom på vågen. Sedan tillbaka till min lammfiol.

Skulle gå supeekorr igårkväll, bara för att hålla vanan uppe. Men trots blåst, regn och mörker så var benen pigga och det slutade med att jag gick en halvmil i mörkret. Skööönt!

Behöver skärpa mig med kosten igen, den är verkligen inte katastrof men det har blivit en del mackor pga lathet. Och macka med ost är liksom min nemessis, blir alltid för mycket och det är faktiskt otroligt mycket onödiga kalorier. 🤷🏻‍♀️
Nu väntas kalas för sonen i helgen och då tänker jag såklart fika för att fira honom, men sen får det bli striktare igen.

Det har gått okej med maten även om nödlösningen i måndags var att äta ute men valde nuggets till middag med bara nån liten pommes istället för ett hamburgermål. Igår åt vi tacos på kycklingfärs och det räckte till lunch idag också.
Räknade ut BMR och har legat lite högt i kalorier så har justerat neråt lite från 2200 till 2000 och ligger då på ett litet underskottt beroende på hur aktiv jag är blir det ett större underskott.

Igår hade jag vilodag från gymmet, kännt mig så sliten i kroppen. Var ändå igång från förmiddag till kväll nån stop, ute i fårhagen, åkte förbi klubben och klippte av agilityplanen, tränade lite hund och höll kurs :). Idag har jag vilodag på riktigt, bara slöat hemma men ska iväg och träna och kanske ta en cykeltur med vovvarna. Vi får se..

Ner .6 kg idag. Orkar fortfarande ingenting, knappt gå upp och ner för trappan. I går blev det den sista lammfiolen, nu ska det nog inte ätas mer lammfiol på ett tag om vi säger så.

Jag har ett revbensspjäll i kylen jag tog fram innan jag hamnade på sjukhus så det måste ätas upp. Sedan har jag en hel del fryst kyckling som också ska ätas upp. Funderar på att göra mer sallad (utan dressing utan bara kryddblandning) för att bli mättare när jag äter mindre portion onyttigt.

Ner .6 kg idag. Orkar fortfarande ingenting, knappt gå upp och ner för trappan. I går blev det den sista lammfiolen, nu ska det nog inte ätas mer lammfiol på ett tag om vi säger så.

Jag har ett revbensspjäll i kylen jag tog fram innan jag hamnade på sjukhus så det måste ätas upp. Sedan har jag en hel del fryst kyckling som också ska ätas upp. Funderar på att göra mer sallad (utan dressing utan bara kryddblandning) för att bli mättare när jag äter mindre portion onyttigt.
Det revbenet skulle jag inte äta, är du inte sjuk så kanske du blir det

Paus med simningen pga nytatuerad, lär vänta till minst fredag innan jag kliver ner i en pool igen. :meh: Promenerar dock!

Vågen har äntligen rört sig nedåt igen, -1,7kg förra veckan. Hoppas att den fortsätter så ett tag nu. Platåer är nu fullt normalt, men oändligt störande. 😅🙈

Däremot har kroppen krympt trots att vågen stått still. Så det är ju positivt! 🥳

Fortfarande inte helt på banan här. Vågen står stilla vilket jag ändå får vara tacksam för. Två gympass förra veckan och var där i morse. Matlådor är lagade. Det finns bra förutsättningar för veckan iallafall ☺️

Jag har börjat få valkar i händerna av marklyft/latsdrag/sittande rodd. Känner mig som en gymråtta 😂😁 Snarare att jag behöver tänka på mitt grepp men man kan ju låtsas 😉

• Gilla
Reactions: Sel
Hade möte med dietisten idag. Helt hysterisk proteinjakt känns det som. Protein i all ära, men det var verkligen totalt fokus på maxa proteinet. Hon började tipsa om olika proteinpulver att blanda in i maten och sånt. Det kändes inte bra.. Jag vill ju ha en hållbar omställning, inte en konstant jakt på protein..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat