Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kyckling och ris, tycker det är en trevlig snabb lösning. Idag en asiatisk kryddning (koreansk) imorgon blir det mellanöstern. På något vis köpte alla hem kyckling idag.
Preciiiiiis på ny förstasiffra, (1 hg under) så nu är jag pepp igen att sköta mig.

Och grönsaker. Mycket grönsaker. 500g/dag är mitt mål.

Kyckling och ris, tycker det är en trevlig snabb lösning. Idag en asiatisk kryddning (koreansk) imorgon blir det mellanöstern. På något vis köpte alla hem kyckling idag.
Preciiiiiis på ny förstasiffra, (1 hg under) så nu är jag pepp igen att sköta mig.

Och grönsaker. Mycket grönsaker. 500g/dag är mitt mål.
Fasiken vad bra med ny första siffra, måste kännas bra! :bump:

Idag tog jag nästa steg i kontakt med vården, så här kändes det när jag ringde :nailbiting:
Men jag fick prata med en jättetrevlig sjuksköterska, på min nya HC, som inte avfärdade eller skrattade åt mig :love: Hon bokade in mig på en läkartid om ca två veckor. Jag är helt skakis.

Idag blev det mycket träning på alla de sätt. Först drygt 5km rask promenad på elljusspår, sedan gymmet i 40min och sedan simmade jag min vanliga kilometer. Nu är faktiskt kroppen rätt mosig. 😅

Otroligt dålig på mat just nu, blir gärna mackor eller bara en proteinbar. Äter lunch på jobbet när jag jobbar dock. Men känner att jag vill hitta på bra mat hemma också. Svårt!

Suck, upp de 0.4 kg jag gått ner i går. Men ja, jag ska inte hänga upp mig på gram. Och ett plus är att vågen hos ekg (vad det nu heter) också visade på samma siffra, ja100 g över. Annars brukar jag alltid väga mer hos läkare än hemma. Och jag hade kläder på mig.

Igår var en såndär äta allt jag kan hitta, nötter, sorbet, massor med äpplen och babyplommontomater, plus då två revben. Så vi får se vad vågen står på imorgon.

Har pissont i ryggen så bara att gå till affären var en plåga, tog bussen en hållplats där den stannar i princip utanför min dörr.

Orkade inte väga mig idag. Det man så lätt glömmer är att vikten inte kommer dagen efter utan släpar lite.

Idag kyckling med tomatsallad, plus äpplen. Inte direkt någon varierad kost om vi säger så. Funderar på om jag ska köpa vitkål som är på extrapris och ta ut lite älgfärs jag har och göra kryddigt köttfärs och kålfräs. Beroende på hur mycket man äter borde det vara relativt smal mat? Problemet är bara att det är ett litet helvete att strimla vitkålen. Förslag mottages gärna.

https://fredriksfika.allas.se/fredriks-middagstips/vitkalsfras-med-sting/

Senast ändrad:
Orkade inte väga mig idag. Det man så lätt glömmer är att vikten inte kommer dagen efter utan släpar lite.

Idag kyckling med tomatsallad, plus äpplen. Inte direkt någon varierad kost om vi säger så. Funderar på om jag ska köpa vitkål som är på extrapris och ta ut lite älgfärs jag har och göra kryddigt köttfärs och kålfräs. Beroende på hur mycket man äter borde det vara relativt smal mat? Problemet är bara att det är ett litet helvete att strimla vitkålen. Förslag mottages gärna.

Jag använder osthyvel till kålen!

Jag flisar min med matberedaren

Har ingen tyvärr. Funderar på att köpa en sån där mandolinliknande sak. Tror inte att det fungerar att köra den i en blender.
Usch, nej. Akta dig för sådana.... :D (skämt åsido, säkert väldigt effektiva men det går att skada sig något rejält på dem).

I sådant som kålpanna, kålmaja, osv bryr jag mig faktiskt inte om om inte kålen är superfint strimlad. Jag brukar strimla med kniv bara och sedan får den koka sig lagom mjuk. Men om jag ska göra vitkålssallad tar jag till osthyveln.

Vägde mig för första gången sedan maj nu på morgonen. Jäklar vad det tog emot och det blev mentalt krig men det gick.

Inte katastrofdåligt. Gått ner 11 kg på dessa (många i och för sig) månaderna. Tycker ändå det är helt okej när jag inte ändrat kosten någonting utöver en liten minskning av överätningsepisoderna.

Jag tror inte det är läge att börja bråka med att utesluta mat förutom regelrätt skräpmat. Att hålla mig till mina planerade mål behöver komma först tror jag.

Vägde mig för första gången sedan maj nu på morgonen. Jäklar vad det tog emot och det blev mentalt krig men det gick.

Inte katastrofdåligt. Gått ner 11 kg på dessa (många i och för sig) månaderna. Tycker ändå det är helt okej när jag inte ändrat kosten någonting utöver en liten minskning av överätningsepisoderna.

Jag tror inte det är läge att börja bråka med att utesluta mat förutom regelrätt skräpmat. Att hålla mig till mina planerade mål behöver komma först tror jag.

Det är ju kanonbra! En sund takt tänker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka