Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Jag ligger kvar på exakt samma som för ett år sen. Går ner nåt kilo varje månad och vid mens kommer alltihop tillbaka. Sen får jag kämpa som en gnu för att få bort det, och så börjar det om. Börjar bli tröttsamt.

Vet inte vad jag ska göra heller. Kan ju inte gärna dra ner ännu mer på maten, då får jag leva på luft och kosttillskott typ.

Men du har inte gått upp, det är ju också en bedrift (om jag ser till mig själv).

Jag ligger kvar på exakt samma som för ett år sen. Går ner nåt kilo varje månad och vid mens kommer alltihop tillbaka. Sen får jag kämpa som en gnu för att få bort det, och så börjar det om. Börjar bli tröttsamt.

Vet inte vad jag ska göra heller. Kan ju inte gärna dra ner ännu mer på maten, då får jag leva på luft och kosttillskott typ.

Och du har inte dragit ner FÖR mycket? Många hos min coach jag hade har haft svårt att gå ner då de ätit för lite och tagit fart med hjälp av henne av mer och rätt mat! :) hur ser en vanlig dag ut med din kost?

Jag kommer gå upp i vikt genom att äta för många morötter. En medelstor morot innehåller ca 25 kcal :angel: frågan är vad sjutton jag kan byta ut det mot. Morötter eftersom de innehåller kolhydrater är dessutom insulinkrävande. Nästa gång jag går till min läkare kommer jag behöver förklara att jag äter ett kilo morötter om dagen. Återigen är det inte i sak vad jag äter utan i vilka mängder. För att inte behöva gnaga vilket gör att jag får kväljningar som när jag äter äpplen så funderar jag på att koka den mjuk innan jag äter den Dvs, två morötter är inte mycket mindre än 1 päronsplitt.

Ett kilo morötter är 360 kcal. Lite mer än jordgubbar och faktiskt tomater. Men mindre än nektariner och äpplen. Jäklar att jordgubbar är både dyrt och smaklöst/surt nu.
Jag fattar inte ritigt hur du resonerar.. Morötter innehåller en massa fibrer. Dvs de går ut i blodet väldigt långsamt. Jag snacksar mina egenodlade morötter när jag är sugen och de har hittills inte krävt något insulin alls.
Päronsplitt är endast snasbba kolhydrater som borde kräva insulin.

Så för mig känns jämförelsen morot-päronsplitt helt absurd :confused:

Jag tänker att de här viktminskningssprutorna verkligen borde komma med i högkostnadsskyddet, det är helt absurt att effektiva läkemedel som kan stoppa välfärdssjukdomarna inte subventioneras. Så mycket vi skulle spara på det i längden. Sen får vi ju hoppas Det kommer billigare och bättre mediciner också, vi behöver ju inte direkt göra läkemedelsbolagen ännu rikare...

För några veckor sedan var jag med kompisar på en tjejhelg och i veckan var jag på Loka brunn ett dygn, för utbildning. Det, tillsammans med en rejäl förkylning, har inte varit positivt för vikten… Nästan bara att börja om typ…

Vågen står still men jag har ökat på träningen. Idag är kollegan på plats och jag känner redan lugnet infinna sig,

Nu ska jag sätta mig i bilen och åka mot karlsborg för att fixa fraktetiketter så får en lugn stund i bilen. Fixa lite mat då jag glömde matlådan hemma men blir en enkel sallad på coop/ica en piccadelisallad.

Kommer bli en ok vecka detta

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka