Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Jag har testat efter nån youtubefilm men tyckte inte det gjorde nån skillnad alls. Fick bara ont efteråt..

Är det vätska eller fett förresten? Vätska som gör ont är proppvarning, men fett som gör ont är det mysteriska lipödem som svenska vården inte verkar ha någon behandling för.

Tycker det låter som läge för vården oavsett eftersom du har ont?

Är det vätska eller fett förresten? Vätska som gör ont är proppvarning, men fett som gör ont är det mysteriska lipödem som svenska vården inte verkar ha någon behandling för.

Vätska skulle jag tro i och med att det är mest på kvällar jag har ont av det. På morgonen har det gått ner. Hela jag är rätt vätskig.
Lipödem har jag funderat på om det kan vara, men jag vet inte. Och oavsett finns det ju som du säger inget vården gör ändå.
Kompression hjälper inte.

Lipödem är satans gåva till oss. Har tackolov inte jätteont av mitt...än.
Det enda som hjälper är väl egentligen fettsugning, och det får man bekosta själv för det är "kosmetiskt kirurgi"

Woop, woop! Hejja dig! :banana:
Tack! Det går långsamt ner mot "ridvikt" känner jag, det är min strävan! Kände i tisdags att jag var SÅ sugen på godis, jobbar på plats en dag i veckan och enkelt att smita inom affären ändå... lät bli och tänkte att jag får hålla mig till nästa vecka när jag jobbar på plats, nu ska jag vara ledig så jag får hålla mig till den 14 eller 15 april istället. Jag hoppas jag då kan övertyga mig själv att skjuta fram det en vecka till efter det :D Har ju inte ätit något på två veckor redan så jag kan väl hålla mig hoppas jag :D

Jag kan inte motstå rabatterade priser på snacks, så köpte det innan helgen med en plan att bara ta lite åt gången. Och det hade kanske fungerat om jag inte blivit sjuk. Vips, så försvann de tre påsarna. Och vips så fick jag tillbaka mina cravings. Nu ska jag försöka hitta tillbaka till min diet innan dess. Men peppar, peppar så har jag i alla fall gått ner 1 kg trots mina bravader :laugh:

Det dåligt när man är trött.. Jobbat två nätter av tre, sov jätte-uselt idag.. Tog en proteinshake och åkte iväg med hundarna för promenad och lite träning på nytt ställe. Blev en poke-bowl att ta med hem och en "memla" (munk x semla) :angel: . Man ska inte gå in en affär när man är trött och inte har ätit.

Eftersom jag knappt ätit idag så är det inte så farligt ändå, det blir till att mumsa vattenmelon på jobbet som kvällsmål.

Jag har egentligen bara loggat maten och har inte försökt dra ner nåt ännu utan få in att ha koll först och främst så ska jag börja karva i kalorierna sen. Legat på ca 2500/dag och det varkar vara det som är ungefär behovet då vågen varit stilla.

Har skaffat nytt gym-kort, jätteskönt! Ligger bättre till om än inte lika välutrustat som förra gymmet så är det också betydligt lugnare där.

Ja, vården hade varit bra att få hjälp av. Men som sagt, inget intresse därifrån att hjälpa.
Jag läste nån artikel om en kvinna med lipödem för ett tag sen. Svullna armar och ben, smärta vid tryck, vården ville inte hjälpa utan tyckte bara att hon var fet. Det kanske inte alls stämmer för dig, men kanske kan vara värt att åtminstone läsa om om du inte redan gjort det.

Jag läste nån artikel om en kvinna med lipödem för ett tag sen. Svullna armar och ben, smärta vid tryck, vården ville inte hjälpa utan tyckte bara att hon var fet. Det kanske inte alls stämmer för dig, men kanske kan vara värt att åtminstone läsa om om du inte redan gjort det.
Jag har läst på. Men tycker inte det stämmer riktigt ändå. Fast det är klart, man måste ju inte ha alla symtom.
Samtidigt, vården för ju ändå ingenting åt det... Och kompression hjälper som sagt inte.

Fast nu hittade jag en annan sida, där man kunde göra ett quiz. Enligt det quizet kan det vara just lipödem. Jag har ju stora problem med smärta i ffa högra vaden, kanske fel diagnos? I så fall har jag gjort tre operationer i onödan :grin:

Suck. Tillbaka in i vårdkarusellen? Jag orkar inte! Måste söka för mina fingrar också..

Den här påsken har bestått av mat, mer mat och godis överallt.

Jag skämtar inte om jag har typ 2 kg kvar hemma just nu. Funderar strakt på att lassa med allt till jobbet och bjuda på :D

Så den här påsken har varit allt annat än bra gällande mat men jag måste ge mig själv en klapp på axeln och har ätit lagom. Lite godis absolut men inga mängder och inga stora portioenr med mat och rört kpå mig mycket. Kommit upp i mellan 18-20 000 steg/dag

Idag är det dock bort med allt sött/snacks och åter på banan :D

Jag har tillåtit mig själv att synda denna vecka och har dag är en ny dag att börja skärpa mig igen.

Det är lite jobbigt att se ungdomarnas påskägg drälla omkring i lägenheten men det blev lite morotsslantar när suget slog till.

Nu har jag stretchat lite
Försök plocka undan dem? Nu när påsken är slut men godiset är långt ifrån det har jag lagt undan det i skåp för att inte se och bli frestad :)

Träningen i måndags gick apskitdåligt. Hade ingen ork någonstans, Strongstep (hoppa upp och ner på en låda) är inte heller riktigt min grej. Men inte ens styrkan i själva styrkeövningarna gick bra.
Nu har jag höjt medicindosen som i går, så nu blir det lite lugnare träning ett par dagar. Funderar på skippa pass innan lördag och köra ren styrka i gymmet bara.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka