MJLee
Trådstartare
Men du blir mättare på en nektarin. Sen kan man ju äta allt med måtta.
Jag äter inte för att jag blir mättare utan för att det är gott
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du blir mättare på en nektarin. Sen kan man ju äta allt med måtta.
Jag äter inte för att jag blir mättare utan för att det är gott
Det gör jag med o därför är jag för tjock.Jag äter inte för att jag blir mättare utan för att det är gott
Jag började ta lördagar just för att jag inte visste om jag skulle må väldigt dåligt. Nu har jag klarat mig rätt bra men i början blev jag väldigt trött i samband med jag tog dosen. Så då var de lite skönt att kunna vila under helgen.Första viktsprutan ligger nu i kylskåpet och väntar. Ni som tar den/har tagit den vilken dag och tid valde ni? Är lite osäker på vad som är bäst med tanke på ev biverkningar och även när den ska verka som mest/bäst.
Tog första sprutan (Mounjaro) igår, än känner jag inget men fegade lite och tog bara halva startdosen.Jag började ta lördagar just för att jag inte visste om jag skulle må väldigt dåligt. Nu har jag klarat mig rätt bra men i början blev jag väldigt trött i samband med jag tog dosen. Så då var de lite skönt att kunna vila under helgen.
Nu tar jag den måndag morgon, då har jag väldigt låg dos i kroppen på helgen istället. Jag klarar även av orka träna måndag kväll för toppnivån kommer nån gång på natten till tisdag.
Som sagt nivån toppar oftast runt ett dygn efter man tar medicinen, sen planar den ut. Mounjaro har en halveringstid på 5 dagar (Ozempic och Wegovy 7 dagar och jag som tagit båda kan säga det är stor skillnad)
Vad är skillnaden tycker du?Jag började ta lördagar just för att jag inte visste om jag skulle må väldigt dåligt. Nu har jag klarat mig rätt bra men i början blev jag väldigt trött i samband med jag tog dosen. Så då var de lite skönt att kunna vila under helgen.
Nu tar jag den måndag morgon, då har jag väldigt låg dos i kroppen på helgen istället. Jag klarar även av orka träna måndag kväll för toppnivån kommer nån gång på natten till tisdag.
Som sagt nivån toppar oftast runt ett dygn efter man tar medicinen, sen planar den ut. Mounjaro har en halveringstid på 5 dagar (Ozempic och Wegovy 7 dagar och jag som tagit båda kan säga det är stor skillnad)
Största skillnaden är väl att jag kan äta lite mer på helgen. För mig känns det helt okey.Vad är skillnaden tycker du?
Ja det är sällan matbruset dyker upp dagtid, troligtvis för hjärnan är upptagen med annat.Blir nog bra när min gb sandwich är slut i frysen. Ja åt en idag. Just nu uppe i den farligaste tiden på dygnet när jag överäter någon timme eller så efter middagen. Kommer jag bara över den så är det lugnt.
Fascinerande hur farligt, ur överätningssynpunkt, vissa tider på dygnet är. På dagen är jag inte ett dugg hungrig, men efter middagen mellan säg sex och tio kan jag inte hålla mig. Funderar på om jag ska äta några nektariner men nej, jag har redan ätit en nektarin och en gb sandwich.
Edit: just det, efter att ha stått stilla några dagar har jag gått ner 400 g.
Tycker du att det är svårt att träna på mounjaro? Jag märker ingen skillnad mer än att jag snarare har lättare att träna nu.Största skillnaden är väl att jag kan äta lite mer på helgen. För mig känns det helt okey.