Tjockistråden del 2

I måndags var det terminens sista vattengympa-pass. :( Så nu måste jag försöka hitta nåt annat sätt att röra på mig tills det startar igen till hösten. Det är tyvärr för kallt i bassängen i vanliga simhallen, så det funkar inte för mig. (går ju i behandlingsbadets bassäng med 34° i vanliga fall)
Bläääh...

Men jag jobbar just nu hårt på avvänjning från energidrycker. Hoppas att avsaknad av sockerlösningsdrycker ska göra sitt till också, återstår bara att se hur länge jag klarar mig utan dem... (behöver dem dels för att motverka min förlamande trötthet, dels vid migränanfall och dels hjälper de till att sätta igång magen när den stannat upp...)

Jag ska också sluta med energidryck, har några burkar i kylen men efter det måste det vara slut. Motivation för viktnedgång infinner sig inte, men har gått ned typ 2 kg sedan jag kom hem till Sverige. Har en viktig inlämningsuppgift som ska in på söndag, men efter det ska jag köpa ett gymkort i alla fall.
 
Min jäkla våg visade igår nytt lägsta och jag var som glad. Idag på officiella vägdagen visar den +0,5 kg mer, tack för det :p
 
Min jäkla våg visade igår nytt lägsta och jag var som glad. Idag på officiella vägdagen visar den +0,5 kg mer, tack för det :p
Min vågjävel visar olika beroende på var den står (+- nästan 3 kilo). Jag har bestämt mig för att den står som bäst på badrumsmattan och går efter det.

I allafall om vågen stämmer så har jag tappat 11 kilo sen i februari. Det har stått jättestill i perioder men sen börjar vågen gå neråt igen. Idag nådde jag en gräns som jag bestämt mig att under det antalet kilon så får jag rida igen. (årets morot)
 
Min vågjävel visar olika beroende på var den står (+- nästan 3 kilo). Jag har bestämt mig för att den står som bäst på badrumsmattan och går efter det.

I allafall om vågen stämmer så har jag tappat 11 kilo sen i februari. Det har stått jättestill i perioder men sen börjar vågen gå neråt igen. Idag nådde jag en gräns som jag bestämt mig att under det antalet kilon så får jag rida igen. (årets morot)
Idag visade den +0,5 igen, alltså +1 sen i tisdags och jag ville kasta den genom fönstret. Men har bytt plats på den, av nån anledning. Den får flytta tillbaka till badrummet! :meh:
 
Men jag jobbar just nu hårt på avvänjning från energidrycker. Hoppas att avsaknad av sockerlösningsdrycker ska göra sitt till också, återstår bara att se hur länge jag klarar mig utan dem... (behöver dem dels för att motverka min förlamande trötthet, dels vid migränanfall och dels hjälper de till att sätta igång magen när den stannat upp...)
berömmer mig själv. :banana:
på 2½ vecka har jag bara tagit 3 energidrickor, vilket nog är mindre än 5% av vad jag normalt hade hällt i mig på samma tidsperiod. :bow: (alla har varit i samband med migrän, då jag tyvärr behöver dem för att de av okänd anledning verkar förstärka effekten av de läkemedel jag tar mot migränen)
Har ingen aning om vikt och mått, som vanlig. Och är just nu frustrerad över att mitt lymfsystem verkar ha tvärstannat så jag har nog 5 kg vätska extra eller nåt, tror jag.... :arghh:
 
Idag visade den +0,5 igen, alltså +1 sen i tisdags och jag ville kasta den genom fönstret. Men har bytt plats på den, av nån anledning. Den får flytta tillbaka till badrummet! :meh:
Men idag var den tillbaka på tisdagsvikten! hejba vad jag måste dragit på mig vätska de där dagarna..
 
För mig går motivationen (och matintaget) lite upp och ner.

Men, i går genomförde jag ett 7 km "dirt race" med 20 hinder! :banana: Alltså, vilken jäkla rolig grej det var! Jag är stolt över att jag höll igång med joggingen hela rundan, att jag klarade 18 hinder (2 hinder fick jag göra burpees på i stället som straff, 20 st) och att jag inte var "sämst" om ni förstår vad jag menar. Jag är riktigt taggad och fick nog lite blodad tand vad gäller detta. Så 2/7 går det ett Color run nära mig så nu är jag sugen på att anmäla mig dit :D
I tanken känns det inte helt omöjligt att försöka ha göteborgsvarvet som mål nästa år (21 km), men vi får se hur det blir :)
 
Min vågjävel visar olika beroende på var den står (+- nästan 3 kilo). Jag har bestämt mig för att den står som bäst på badrumsmattan och går efter det.

I allafall om vågen stämmer så har jag tappat 11 kilo sen i februari. Det har stått jättestill i perioder men sen börjar vågen gå neråt igen. Idag nådde jag en gräns som jag bestämt mig att under det antalet kilon så får jag rida igen. (årets morot)
En (digital) våg ska stå på hårt plant underlag, står den på mjukt underlag så visar den för lite vikt.
 
För mig går motivationen (och matintaget) lite upp och ner.

Men, i går genomförde jag ett 7 km "dirt race" med 20 hinder! :banana: Alltså, vilken jäkla rolig grej det var! Jag är stolt över att jag höll igång med joggingen hela rundan, att jag klarade 18 hinder (2 hinder fick jag göra burpees på i stället som straff, 20 st) och att jag inte var "sämst" om ni förstår vad jag menar. Jag är riktigt taggad och fick nog lite blodad tand vad gäller detta. Så 2/7 går det ett Color run nära mig så nu är jag sugen på att anmäla mig dit :D
I tanken känns det inte helt omöjligt att försöka ha göteborgsvarvet som mål nästa år (21 km), men vi får se hur det blir :)
Heja!!! Jag har också genomfört ett lopp med 4 km löpning. Är supernöjd med det! Sedan har jag i veckan sprungit 3.1 km en kväll men inte mer för förkylning är på g. Annars hade jag kört en runda idag men fick bli styrketräning istället. Jag har ingen aning om vad jag väger för tillfället men misstänker viktuppgång på flera kg. Jag äter inte så mkt skit men för mycket av allting tyvärr. Ikväll tänkte jag strikt hålla mig till en liten skål med bär och lite flingor och lite soygurt men det blev dessvärre två sådana där wasasandwich ovanpå det också. Ett rejält mål med andra ord som jag verkligen inte behöver. Nå bara ta nya tag. Åt en veg hamburgare till lunch eftersom jag var ute på en grej, där jag av bara farten öste på alldeles för mkt dressing och för lite sallad. Sådana där grejer måste jag skärpa mig med, annars kommer det bli 85 kg snart till mina 164.5 centimetrar...inte bra alls det här. Hu. Idag känns det helt hopplöst att vara såhär fet.
 
*fniss* igår agerade jag friidrottare... :rofl::laugh: Värsta kulstötaren... Bjuder på en synnerligen osmickrande bild på ett fighting face...
1528056405283.png


Det saknades folk i damlaget i döttrarnas friidrottsförening och det spelar ju liksom ingen roll om man är distanserad med 1 cm eller 3,5 meter, när man kommer sist - det är placeringen som ger en poäng till laget...
Jag brukar säga att jag tränar friidrott regelbundet - en gång om året... :laugh::laugh: Sen tävlar jag några gånger om året också :eek:
 
Är det nån som har tips på en bra och pålitlig sida där man kan söka på hur mycket kcal det är i matvaror? Alltså typ söka på ”rökt skinka” eller vadsomhelst och få reda på hur mycket kcal ex 100 g innehåller?

Försöker träna upp mitt öga för normala portioner och tänker att det kan vara en hjälp :).
Livsmedelsdatabasen
 
Passar in här känner jag!

Har under flera år krupit upp i vikt. Har trott det är pga min medicinering mot nervsmärta som gjort det. Har haft stora problem med trötthet andra symtom som jag tänkt hängde ihop med smärtan. Började träna efter lång igångsättning i höstas och började springa intervaller och rehabiliteringsträna. Hände ingenting på vågen. De upptäckte rätt nyligen att jag har hypotyreos, underproduktion av hormoner i sköldkörteln. Nu efter medicininställning fortfarande ingen skillnad på vågen. Troligtvis omvandlar inte kroppen levaxinet till hormonet t3 som styr ämnesomsättningen. Jag har en låååång resa tillbaka och behöver all pepp jag kan få.
 
Passar in här känner jag!

Har under flera år krupit upp i vikt. Har trott det är pga min medicinering mot nervsmärta som gjort det. Har haft stora problem med trötthet andra symtom som jag tänkt hängde ihop med smärtan. Började träna efter lång igångsättning i höstas och började springa intervaller och rehabiliteringsträna. Hände ingenting på vågen. De upptäckte rätt nyligen att jag har hypotyreos, underproduktion av hormoner i sköldkörteln. Nu efter medicininställning fortfarande ingen skillnad på vågen. Troligtvis omvandlar inte kroppen levaxinet till hormonet t3 som styr ämnesomsättningen. Jag har en låååång resa tillbaka och behöver all pepp jag kan få.
Får jag fråga en ofin fråga, är det gabapentin du äter? Jag ska snart börja med den och är sjukt orolig för viktuppgång (ännu mera!!)
 
Får jag fråga en ofin fråga, är det gabapentin du äter? Jag ska snart börja med den och är sjukt orolig för viktuppgång (ännu mera!!)

Äter nu en mix av Amitryptylin (saroten) och gabapentin. Tror saroten är största boven, har ätit dem båda separat innan vi började kombinera dem vilket fungerat bäst. Men finns en risk för biverkningar på båda. Muntorrhet är en av de vanligaste så du är beredd på det, gör gärna att man vill ha något att tugga på för det är en öken i munnen. Så ladda upp med befuktningsspray redan innan!

Tillägg; men det har varit värt medicineringen! Jag har ett helt annat liv nu. Tidigare hade jag så ont att mitt liv bestod av vila och arbete.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
130 094
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 722
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp