Tjockistråden del 2

Det går dåligt här. Jag var iväg förra veckan på vägning (tror det var förra veckan, eller veckan före det kanske :o) då var jag nere på 92.9. Nu tillbaka på typ 94 de gånger jag vägt mig. Den här värmen stör mig så väldigt när det kommer till mat. Jag är inte hungrig, och speciellt inte på varm mat. Det blir för mycket glass och jag tar mig inte för att räkna points heller. Tror inte jag räknat på över en månad :(
 
Jag har fått flera kommentarer om att jag tappt i vikt den senaste veckan! Detta har jag kompenserat med att äta, äta, äta! :up: Känner att vi är många som vill gå ner i vikt här, men att motivationen inte riktigt infinner sig...
 
Känner att vi är många som vill gå ner i vikt här, men att motivationen inte riktigt infinner sig...
Jag tror att det är en stor del av vårt gemensamma problem...
Själv har jag en positiv period just nu, på den fronten. Jag håller fortfarande energidrickorna till ett minimum och försöker äta så bra jag kan däremellan. Motionen är det väl sisådär med, men man kan inte göra allt samtidigt - eller?? :p
 
Jag tror att det är en stor del av vårt gemensamma problem...
Själv har jag en positiv period just nu, på den fronten. Jag håller fortfarande energidrickorna till ett minimum och försöker äta så bra jag kan däremellan. Motionen är det väl sisådär med, men man kan inte göra allt samtidigt - eller?? :p

Nej, du är duktig som kämpar på! Det är ju motivationen som är det stora hindret. Fy.
 
Hur går det för er? Jag har gått upp några kilo under sommarn. Inte katastrof men ändå onödigt... Börjar mer och mer fundera på en gastric sleeve, som jag är godkänd för. Men får försöka kämpa lite till med vikten. Kommer att rida två ggr i veckan i höst, ska gå med i gruppgympass och försökte träna där i alla fall en gång i veckan (det är gruppträning fyra gånger i veckan, man betalar 400kr per termin och får komma när man vill) samt fortsätta med mina promenader!
 
Hur går det för er? Jag har gått upp några kilo under sommarn. Inte katastrof men ändå onödigt... Börjar mer och mer fundera på en gastric sleeve, som jag är godkänd för. Men får försöka kämpa lite till med vikten. Kommer att rida två ggr i veckan i höst, ska gå med i gruppgympass och försökte träna där i alla fall en gång i veckan (det är gruppträning fyra gånger i veckan, man betalar 400kr per termin och får komma när man vill) samt fortsätta med mina promenader!
Jag tycker du är fantastisk med din viktnedgång. Kämpa!
 
Innan sommaren var jag i mål, men upptäckte för ca en vecka sen att jag gått upp två kg. För mycket snacks och snabbmat. Att bara äta vettig, lagad mat, har gjort att jag redan gått ner 1,5kg igen. Så jag måste verkligen försöka laga egen mat!
 
Här har det gått åt helvete :D Har gått upp allt igen som jag gick ner i höstas men jag vet ju varför så jag vet var jag ska sätta mitt fokus.

Jag går på semester mitten av nästa vecka, då ska jag köra en turbo-igångsättning igen för att sen schemalägga min träning i bra nivå för mig att klara av med målet att utöka framöver. Samt att jag ska fokusera lite mer på vad och hur mycket jag äter.
 
Enda fördelen med den här varma sommaren är väl att man inte orkat äta något... Jag har också använt NaturDiet-shakear som mellanmål/måltidsersättning just för att jag inte orkat äta något annat. (Att Ica hade erbjudande på dem för några veckor sen var ju ingen nackdel för min del... Jag fyllde på mitt lager med såna)
Däremot kanske jag hade kunnat röra mig mer.

Just idag bär jag nog på ett par kg extra vätska (trögt lymfsystem, värre i värmen) men det går ju att åtgärda...
 
Nu är sommaren slut och vi är tillbaka i våra vanliga dagsrutiner.
I måndags började höstens bassängträning igen - skönt!
Ska försöka hinna rida lite mer också.
 
Nu är sommaren slut och vi är tillbaka i våra vanliga dagsrutiner.
I måndags började höstens bassängträning igen - skönt!
Ska försöka hinna rida lite mer också.

Jag har kört med shake några dagar, ska försöka köra minst en vecka men helst 12 dagar. Kände att jag behövde en kickstart med snabbt resultat så jag blir lite mer taggad! Ska börja på gruppgympa nästa vecka, i alla fall en gång i veckan. Hoppas det ger resultat!
 
Jag gick ner en hög kilon innan semestern och gick upp några av dem under semestern. Sedan ramlade några av och sedan fick jag någon märklig tiodagarsmens som medförde gräslig vätskesvullnad och en oerhörd aptit. Nu är den över och jag tar nya tag ;) Är en sådan som gillar att börja sådant här ordentligt på ett bra datum att hålla reda på, så 1 september börjar jag väga och mäta igen, tänker jag.
 
Jag gick ner en hög kilon innan semestern och gick upp några av dem under semestern. Sedan ramlade några av och sedan fick jag någon märklig tiodagarsmens som medförde gräslig vätskesvullnad och en oerhörd aptit. Nu är den över och jag tar nya tag ;) Är en sådan som gillar att börja sådant här ordentligt på ett bra datum att hålla reda på, så 1 september börjar jag väga och mäta igen, tänker jag.

Jag ångrar att jag inte mätte mig från början, skulle vara spännande att veta mått! Nu känns det ”ovärt” eftersom jag redan gått ner runt 35 kg så fortsätter bara att väga mig.
 
Jag väger mig typ varje dag men har onsdagar som officiell vägdag. Så störigt när det vänder uppåt igen lagom tills onsdagen. Skiljer 6 hekto från veckans lägsta till imorse. Det blir typ så nästan varje vecka, kan ha fina siffror på vågen tills det är dags att "notera" dom :meh:
Så fort vi byggt klart det vi måste bli klara med ska jag försöka ta tag i motionen. Jag har lite för mycket att göra för min hjärna just nu så jag tänker att jag väntar lite annars börjar jag stressa över det också. Planen är att vi ska vara klara på söndag! :)
 
Jag har ju haft som mål att gå ner 40 kg från 9/3-17 till 9/9-18. Har fuskat i sommar med maten så hade i måndags ca 8 kg kvar, började med shake och har nu bara 4,2 kg kvar! Har ju lite över en vecka på mig, hoppas jag klarar att äta shake några dagar till så att jag faktiskt klarar mitt mål!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
83 84 85
Svar
1 696
· Visningar
140 771
Senast: linnsan
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 774
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 939
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp