Tjockistråden del 2

Jag har ju haft som mål att gå ner 40 kg från 9/3-17 till 9/9-18. Har fuskat i sommar med maten så hade i måndags ca 8 kg kvar, började med shake och har nu bara 4,2 kg kvar! Har ju lite över en vecka på mig, hoppas jag klarar att äta shake några dagar till så att jag faktiskt klarar mitt mål!

Glöm inte att även om du inte klarar ditt mål på kilot, så har du gjort ett FANTASTISKT jobb och tappat 36 kg! Strongt är bara förnamnet!
 
Glöm inte att även om du inte klarar ditt mål på kilot, så har du gjort ett FANTASTISKT jobb och tappat 36 kg! Strongt är bara förnamnet!

Tack! Har fått kämpat hårt även om jag fuskat i somras, men det får jag ju ”lida” för nu när jag dricker shake istället 😜 men jag kommer såklart vara nöjd även om jag inte når målet på pricken, jag måste dock försöka i alla fall :)
 
Tack! Har fått kämpat hårt även om jag fuskat i somras, men det får jag ju ”lida” för nu när jag dricker shake istället 😜 men jag kommer såklart vara nöjd även om jag inte når målet på pricken, jag måste dock försöka i alla fall :)
Du har gjort ett jättebra jobb!!
Nu hoppas jag bara att du lyckats göra en så bra omställning av livet i övrigt, att du lyckas behålla vikten också - det är ju en nästan lika stor utmaning som att bli av med övervikten...
 
Du har gjort ett jättebra jobb!!
Nu hoppas jag bara att du lyckats göra en så bra omställning av livet i övrigt, att du lyckas behålla vikten också - det är ju en nästan lika stor utmaning som att bli av med övervikten...

Ja, jag har alltid gått upp i vikt förut när jag bantat och nästan alltid gått upp mer än jag gått ner :( jag har dock aldrig lyckats gå ner/hålla vikten så länge som jag gjort nu, har ju ändå hållt i 1,5 år om en vecka så nånstans känns det som att jag kan klara det! Tänkte försöka gå ner 10 kg till innan jag är helt nöjd, även om jag är väldigt nöjd nu också!
 
Inte bra... gick jättebra när jag drack shake lite mer än en vecka, sen gick det åt skogen igen så fort jag började äta normalt! Blä vad jag hatar att älska (vara beroende av?!) mat och socker!
Jag citerar mig själv!

Jag är i alla fall duktig på att röra mig, gruppgympa en gång i veckan, några promenader i veckan, rider 1-2 gånger i veckan, jobbar deltid i stall/som ridlärare och leker med sonen. Utan motionen hade jag svällt upp!
 
Katastrofalt är nog jäkligt snällt uttryckt! Jag är typ helt stillasittand på mitt jobb, pendlar med bil två timmar / dag, och när jag kommer hem efter hämtning på fritids/dagis så är det matlagning, badning och nattning av barn som gäller. Vilket innebär nada och niente tid och ork för att röra på mig speciellt mycket. Jag måste göra något åt min kost, inte för att jag äter dåligt men det kan bli lite bättre, och sen har jag lånat hem lite träningsredskap från min svärmor för att kunna träna iaf lite grann hemma.
 
Katastrofalt är nog jäkligt snällt uttryckt! Jag är typ helt stillasittand på mitt jobb, pendlar med bil två timmar / dag, och när jag kommer hem efter hämtning på fritids/dagis så är det matlagning, badning och nattning av barn som gäller. Vilket innebär nada och niente tid och ork för att röra på mig speciellt mycket. Jag måste göra något åt min kost, inte för att jag äter dåligt men det kan bli lite bättre, och sen har jag lånat hem lite träningsredskap från min svärmor för att kunna träna iaf lite grann hemma.
Men om du ställer dig upp och kör lite knäböj på jobbet en gång i timmen så får du ihop ganska bra med motion.
 
Jag har en känsla av att jag minskar en aning just nu. (har fortfarande ingen våg, utan går på hur kläderna sitter) Njuter av min bassängträning en gång i veckan (ska faktiskt gå 2 ggr just denna veckan...)
Men jag är inte så lite frustrerad över hur min kropp motarbetar mig. Jag skulle vilja motionera mer! Men just nu är känslan att jag, som är sjukligt trött, blir ännu tröttare av att motionera. :arghh:
 
jag har tappat greppet totalt i samband med mysig höst och förkylningar som lekt stafett med mig i en månad. Har gått upp 3 kg och det känns helt omöjligt att komma på rätt spår igen, tror det är hjärnan det handlar om egentligen, att nu har du ju hållit på länge så nu kan du ju skita i detta, för du gick ju inte ner mer....typ. Trots att jag vet att detta är en livslång process och att det kommer ta 2 år att gå ner till normalvikt. Men har bara lyckats med 13 kg detta året hittills.....eller ja 10 kg nu.

Hästen är på foder hos min syster så där är ingen motion mer, är så uttråkad med promenader då det inte går att komma fram fortare, måste laga min cykel och vet inte hur dyrt det blir, älskar att cykla dock. Skulle vilja lösa gymkort men vill inte att folk ska titta på mig plus att jag vet att jag kommer vilja köpa "snygga" gymkläder för att passa in, inte ekonomi för såna onödiga köp. BLÄÄÄÄÄ:turd::turd::banghead:
 
jag har tappat greppet totalt i samband med mysig höst och förkylningar som lekt stafett med mig i en månad. Har gått upp 3 kg och det känns helt omöjligt att komma på rätt spår igen, tror det är hjärnan det handlar om egentligen, att nu har du ju hållit på länge så nu kan du ju skita i detta, för du gick ju inte ner mer....typ. Trots att jag vet att detta är en livslång process och att det kommer ta 2 år att gå ner till normalvikt. Men har bara lyckats med 13 kg detta året hittills.....eller ja 10 kg nu.

Hästen är på foder hos min syster så där är ingen motion mer, är så uttråkad med promenader då det inte går att komma fram fortare, måste laga min cykel och vet inte hur dyrt det blir, älskar att cykla dock. Skulle vilja lösa gymkort men vill inte att folk ska titta på mig plus att jag vet att jag kommer vilja köpa "snygga" gymkläder för att passa in, inte ekonomi för såna onödiga köp. BLÄÄÄÄÄ:turd::turd::banghead:


Tipsar om att träna på Friskis! Där är hela idén att ingen dömer någon annan oavsett utseende eller prestation (eller något annnat). Själv trivs jag super där, och där finns alla sorters människor i harmoni!
 
Tipsar om att träna på Friskis! Där är hela idén att ingen dömer någon annan oavsett utseende eller prestation (eller något annnat). Själv trivs jag super där, och där finns alla sorters människor i harmoni!
Problemet är att det ska vara lättillgängligt och finns inget friskis i min närhet som inte kräver pendling och ytterligare utgifter, tror det blir billigast att laga min cykel, ska bara få tummen ur. Men tack för tips i alla fall :)
 
Hur går det för alla? Var sjuk 3,5 vecka i december med sjukhusvistelse and so on och ligger på 107kg igen ca, dragit ner på vägningarna och väger mig endast på fredagsmorgnar. Håller just nu på att vänja bort allt "tröstätande" from igår.
 
Hur går det för alla? Var sjuk 3,5 vecka i december med sjukhusvistelse and so on och ligger på 107kg igen ca, dragit ner på vägningarna och väger mig endast på fredagsmorgnar. Håller just nu på att vänja bort allt "tröstätande" from igår.
Usch då hoppas du är frisk nu :heart

Här går det igen. Tappade ju allt sug till träning/vettig mat osv för ett tag sen så jag har lagt på mig alldeles för mycket igen men nu i helgen kom motivationen tillbaka så nu ska jag hitta ett landet lagom för att inte tappa det igen. Bara sött på helgen och hellst bara en dag, bättrr promenader varje kväll och sen så köra en sväng lågkolhydrat kost för att komma igrån sockersuget.
 
Jag kanske skulle vara med här också! I våras vägde jag in mig och insåg att jag hade 45 kilo att bli av med O_o Jag har inte vägt mig sedan i december pga. jul och den stora sjukan men jag har hittills gått ned 30 av mina 45 kilon och börjat rida igen.
Siktar på att nå mitt mål detta året men har inte bråttom. Funderar på att börja jogga nu i vår, är lite sugen på att se om det går lite lättare nu när jag är lite lättare.

Beställde kläder som kom idag i vad jag trodde var en på gränsen till liten storlek, men 2 av 3 plagg var så pass stora att jag kunnat ta en storlek mindre. Jag har tappat all uppfattning om vilka storlekar jag skall ha på allt utom skor. :p
 
Hur går det för alla? Var sjuk 3,5 vecka i december med sjukhusvistelse and so on och ligger på 107kg igen ca, dragit ner på vägningarna och väger mig endast på fredagsmorgnar. Håller just nu på att vänja bort allt "tröstätande" from igår.

Dåligt. Lever på skumtomtar, Nocco och pizza. Har velat börja träna igen men jag jobbar 100% och studerar i samma takt, så prioriterat det och den lilla sömn jag lyckats få. Förhoppningsvis kan jag nu dock få börja komma igång lite smått, jobbade dessutom extra på mitt andra jobb inför jul så december var inte nådig. Sov 16 timmar natten som var, det säger rätt mkt om hur mina veckor fram tills nu varit när jag äntligen fick lite tid över till sömn.

Har som mål att tappa 10 kg till i maj, men framförallt bli starkare med hjälp av träning, och det SKA jag lyckas med! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
130 050
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 722
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp