Tjockt hår, tunna ut, slitage???

Rialavargen

Trådstartare
Behöver reda ut en frågeställning.
Baggrund: mitt barn är begåvat med mycket hår, normalt mot tjocka hårstrån, men framför allt många hårstrån. Vilket gör att hon har mycket tjockt hår. Hon älskar att ha långt hår, men får ont i nacken av sitt hår. Hon har ganska bra hår, det blir sällan slitet.
Vi brukade, när hon var yngre, tunna ut håret så att det blev tunnare. Nu vill frisörerna inte tunna ut, för de säger att det sliter på håret. De vill hellre klippa upp, eller korta av längden.

Vad är er erfarenhet av att tunna ut? Hur gör ni som har mycket och tungt hår? Är det helt omodernt att tunna ut nu för tiden?
 
Det sliter såklart inte på håret att tunna ut det, men det kan se slitet ut om det görs på fel sätt. Jag tycker också du ska byta frisör.
Få ont i nacken låter inte alls bra. Men är du säker på att det är hårets fel, det är inte surfplatta och/eller mobiltelefon som ger det onda i nacken?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså med risk för att alla trådar hamnar om stilförändring. Jag tänkte unna mig att gå till en frisör men jag har ingen aning vad jag...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren". Jag ogillar hela...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 045
Senast: Lupino
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 877
Senast: honung
·
Kropp & Själ Har visst påbörjat operation fräscha upp Angua så här på semestern.. Mitt hår behöver stifta lite närmare bekantskap med en frisörsax...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp